КОЛИ СЕРЦЕ ОБИРАЄ ДІЯТИ: ІСТОРІЯ ЯНИ, ЩО ДОПОМАГАЄ ФРОНТУ

Власниця танцювальної студії Яна Мостова до повномасштабної війни навчала жінок мистецтву танцю. Проте з 2022 року її життя розділилося на «до» та «після». Нині Яна організовує збори для військових, передає амуніцію та допомагає бійцям із реабілітацією. У відвертому інтерв’ю вона розповідає про свій волонтерський шлях та про те, як планує поєднувати творчість і допомогу армії навіть після перемоги.

– Яно, як почалася Ваша «особиста війна». Пам’ятаєте перший день, коли вирішили: «Я маю щось зробити»?

– Спершу я, як і всі, була в ступорі, намагалася зрозуміти, що взагалі відбувається. Проте, коли знайомі хлопці та чоловіки з моєї родини пішли на фронт, усе змінилося. Це вже стало не просто війною десь там. Вона увійшла в мій дім. І тоді прийшло чітке розуміння: я не можу залишатися осторонь, я повинна допомагати.

– Чим Ви займалися до війни, і що змінилося у Вашому житті після початку допомоги армії?

– До війни я цілком занурена була в свою справу. Відкрила студію пол денсу, викладала, готувала учасниць до виступів на обласних конкурсах. Це було моє життя. Проте після початку вторгнення частина ресурсів – фінансових, моральних, фізичних – пішла на волонтерство. З’явилася нова справа – допомагати тим, хто боронить нас усіх.

– Що саме Ви робите для ЗСУ? Розкажіть про свій «волонтерський шлях».

– Я почала з малого – передавала знайомим військовим речі, потім долучилася до зборів на авто, дрони, амуніцію. Іноді збираємо цілими списками, бувають – термінові запити, де треба діяти за кілька годин. Зараз я вже частина невеличкої волонтерської ініціативи, ми тісно співпрацюємо з кількома підрозділами. Крім того, серед моїх дівчаток в студії є багато тих, хто також допомагає нам, залучаючи своїх знайомих та родичів.

– Які запити від військових Вас здивували найбільше? 

– Чесно, найсильніше вражають не запити про дрони чи тепловізори, а прохання передати звичайні речі – теплий спальник, термобілизну, ліхтарик, напій какао. І ще, коли надсилають листи подяки чи просто світлину з написом «Дякуємо!». Тоді відчуваєш, що кожна дрібниця важлива.

– Які люди Вам найбільше запам’яталися, можливо, хтось із військових або донаторів?

– Найбільше мене вразили дівчатка з мого міста. Їм всього по 13 років, але вони вже долучилися до допомоги армії. Вони в’язали маскувальні маски, збирали кошти на ліхтарики для військових, створювали листівки. Я тоді дивилася на них і розуміла: якщо наші діти настільки свідомі, сильні й щирі – ми точно переможемо.

– Був випадок, коли Ви хотіли все кинути? Що Вас зупинило?

– Було. І не один раз. Особливо коли збір стоїть, а часу обмаль, і ти вже морально вигораєш. Але потім хтось переказує п’ятдесят гривень, яких бракувало, із підписом «для наших», і в мене сльози на очах – це надихає. І розуміння, що хтось там, на фронті, не може «все кинути», а значить, і я не маю права.

– Як реагує Ваше оточення – рідні, друзі?

— Більшість підтримує. Деякі навіть долучилися до зборів. Проте бувають і незручні розмови, мовляв, навіщо це тобі, ти ж не зобов’язана. Але я не можу інакше. І мені пощастило з родиною – вони поруч.

– Ви вже думали, чим будете займатися після війни? Чи хотіли б залишитися волонтеркою?

– Так, у мене є плани. Я обов’язково продовжуватиму розвивати свою студію пол денсу. Хочу, щоб вона стала ще більш відкритим простором для жінок, таким, який підтримує. Проте хочу залишитися волонтеркою. Нині я бачу потребу в підтримці військових, які повертаються з фронту й потребують коштів на реабілітацію. Це буде мій новий фокус: допомагати їм відновлюватися, адаптуватися до життя після війни. Я вважаю, що ми маємо бути поруч із нашими захисниками не лише в битві з ворогом, а й в тилу.

Єлизавета Мельник, 3 курс

Поділитися:
Останні оновлення

Дизайн-мислення в журналістиці: як мислити як редактор і писати тексти, що вирішують проблеми

Якщо журналістика повинна бути на боці людини — значить, і процес створення матеріалу має починатися з людини. Один із методів, який цьому сприяє, — дизайн-мислення. Його активно використовують технологічні компанії, інноваційні бренди та незалежні медіа. Ми пояснюємо, як працює цей підхід, і чому його варто опанувати.

Детальніше >

Новобудови й руїни: два світи в одному місті

Кожен із нас, хоч раз помічав контраст, котрий існує в нашому місті. З однієї сторони — гарна новобудова, а з іншої —  старий будинок, в якому, здається, вже давно ніхто не живе, але це не так. Місцеві обирають залишатись у таких будинках, адже вони мають свою історію та окремий колорит.

Детальніше >

Творчість, рак та війна — історія одного життя

Олеся Корчевнюк (Lesiapik) — мисткиня з Оде си, що вже протягом оди надцяти років малює. Вона віднайшла себе у найсклад ніші часи й продовжує твори ти надалі попри рак та війну. Ми поспілкувалися з Олесею, щоб дізнатися більше про її шлях та творчість.

Детальніше >

З кросівок — на підбори: шлях до конкурсу краси

Ще з підліткового віку вона мріяла про участь у подібному конкурсі, надихаючись українськими телепроєктами. Торік обставини не дозволили навіть дістатися кастингу, та цього року все склалося інакше. Вона пройшла відбір, готувала образи, навчилася триматися на підборах кілька годин, поєднувала навчання з репетиціями — і вийшла на сцену, де відчула справжній драйв-шоу. Ми поговорили зі студенткою факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І. І. Мечникова Світланою Сізовою, яка поділилася своєю історією участі в університетському конкурсі краси — від мрії до фіналу.

Детальніше >