«Йдіть туди, де страшно» – історія стажування Анни Філанюк

Які важливі навички ви здобули під час стажування?

Я стажувалась на телеканалі майже півтора місяця, які були максимально насиченими. За цей час я: 

  • навчилася проводити офлайн-опитування на різнобічні теми; 
  • опанувала професійні навички телекореспондента та створювала сюжети на соціальні теми; 
  • дізналася та дотримувалася основних вимог до журналіста під час зйомки; 
  • опанувала основи телевізійного гриму під час роботи у кадрі; 
  • брала участь у інтерв’юванні та запису коментарів експертів; 
  • та найголовніше — отримала офіційні публікації із зазначеним авторством на платформах ТРК «Першого міського».

Якими були ваші основні обов’язки під час стажування?

За мною була закріплена постійна рубрика — «Реакція». Іншими словами — це опитування одеситів щодо поточних побутових проблем містян та соціально-політичних питань. Зйомки відбувалися раз на тиждень, а інколи — двічі. Окрім цього, я чимало займалася роботою з інформацією та копірайтингом: відбір даних, розшифровка синхронів, створення та структурування тексту для монтажу.

Які навички та знання, отримані в університеті, вам знадобилися найбільше?

Оскільки я проходила стажування саме на телеканалі, то першочергово мені дуже допомогли знання з дисципліни «Робота журналіста в кадрі». Я активно практикувала навички щодо утримання зорового контакту, грамотного донесення інформації до глядача, правильної дикції та інтонації голосу. Коли я займалася копірайтингом, то одразу пригадувався предмет «Сценарна робота», адже на парах ми вчилися писати свої сторі. Також хочу згадати про дисципліну «Засоби формування громадської думки», адже тут ми проводили різноманітні опитування, вчилися робити соціальні експерименти та безпосередньо комунікувати з пересічними людьми. Проте, все ж таки, складно виокремити конкретні знання, здобуті за 3 роки навчання в університеті. Адже вони комплексно починають діяти як вмикач, коли перед тобою постає редакційне завдання.

Який момент стажування запам’ятався вам найбільше?

Без сумнівів відповім, що зйомка свого першого в житті «дорослого» сюжету! Я завжди чомусь вважала, що робота в кадрі та створення відео-контенту не для мене. Таке підсвідоме табу виникло тільки через те, що я ще у шкільні роки виявила у собі палку любов до написання текстів. Тож саме тому я і пішла на телеканал, аби  випробувати себе та подолати цей бар’єр. Мій сюжет був про юних чемпіонів зі стрільби з лука, які навіть під час обстрілів та в умовах блекауту продовжують тренуватися й здобувати перемоги. Я мала нагоду поспілкуватися зі срібною призеркою Олімпійських ігор 2000 року Наталією Бурдейною; 16-річною спортсменкою, яка вже стала дворазовою чемпіонкою України та золотою призеркою п’ятої літньої Всесвітньої Гімназіади; а також із військовим, який проходить реабілітацію після операції у ФСТ «Динамо» Одеса. Це було бентежно, захопливо та надзвичайно цікаво водночас! Згодом мій сюжет опублікували на всіх платформах Першого міського, а у січні його почали демонструвати по телевізору. 

Також хочу виокремити день, коли мене вперше в житті вчили професійному макіяжу. Уміння робити телевізійний грим — це обов’язкова навичка для тих, хто працює в кадрі. Коли я поглянула на себе в дзеркало після кількох чарівних рухів візажистки, я була в шоці. Це було дуже гарно та прекрасно підкреслювало моє обличчя. Власне після цього я й навчилася робити повноцінний макіяж самостійно. Кілька не дуже вдалих спроб — і вуаля, відтепер я вмію гарненько підкреслювати свою красу. 

Які труднощі вам довелося подолати під час роботи на телеканалі?

Піти на телеканал — це був справжній вихід із зону комфорту для мене. По-перше, мені було дуже складно адаптуватися до нового місця та звикнути до членів редакції. По-друге, я стикнулася зі страхом зробити щось не те через абсолютно далекий для мене напрямок в журналістиці. Я боялася, що якщо не зможу виконати завдання на відмінно, то на цьому моє стажування припиниться. Проте головне не помилки, а твоє вміння тверезо сприймати зауваження та вміти доопрацьовувати проблемні моменти. Роботодавці цінують ваші старання та наполегливість, кажу з власного досвіду. Також труднощі виникали і безпосередньо під час зйомок. Було чимало випадків, коли я не могла записати стендап з першого, другого та навіть третього разу. Проте усі ці аспекти згодом розвіюються у повітрі, коли ти продовжуєш практикуватися. І раптом ти помічаєш, як тепер круто виглядаєш у кадрі та впевнено виконуєш свої завдання, у порівнянні з першими днями стажування. 

Чи змінило це стажування ваші кар’єрні плани або професійний погляд?

Насправді — ні. Це стажування було більше для себе: переступити через необгрунтовані страхи, подолати підсвідомі бар’єри та довести собі, що все можливо. Безперечно, я отримала цінний досвід та навички, які значно розширили мої кар’єрні можливості. Чудово розвинувся і професійний погляд саме на роботу регіональних телеканалів, оскільки це було щось на кшталт невідомого Всесвіту для мене. Я побачила буденність одеського телебачення по-справжньому та без прикрас. Проте одне все ще залишається незмінним — моя любов до написання матеріалів та створення креативних проєктів з великим обсягом тексту. 

Які поради ви б дали студентам, які хочуть пройти подібне стажування?

  • Йдіть туди, де страшно. Адже страх — це лише тимчасовий образ, народжений у нашій підсвідомості. І це абсолютно нормально. Проте треба вміти долати його, адже якщо вас зацікавила певна можливість і ви довго вагаєтесь — то це не просто так. Варто пробувати, задовольняти власні бажання, не відмовляти собі у новому та цікавому етапі життя. 
  • Пам’ятайте, що стажування — це в першу чергу для себе, а не для когось іншого. Ця порада допомогла мені адаптуватися до нових умов та фокусувати увагу на виконанні завдань. Бо якщо постійно хвилюватися про те, що ж подумають інші, — на жаль, результату не буде. Життя сповнене різноманітних можливостей — і для кожного існує своя. Тому будьте відкриті до цього світу та набувайте досвіду для власного зростання. Це один із найкращих подарунків, який ви можете зробити для себе.
  • Не бійтеся питати та навчіться тверезо сприймати критику. Щиро кажучи, цей пункт досі дається мені складно. Проте, знову ж таки, думайте про себе. Сприймайте це не як зауваження від редакції, а як чудову можливість навчитися робити щось на відмінно. І вже в подальшому ви будете вдячні собі за впевненість у власних діях. 

Барісова Дар’я

пресслужба факультету

Поділитися:
Останні оновлення

Лабораторія кроссмедійних технологій

Лабораторія кросмедійних технологій факультету покликана забезпечити виготовлення, редагування, симбіоз та поширення здобувачами журналістської спеціальності всіх видів кросмедійного контенту: тексту, статичного зображення, аудіовізуального продукту, комбінованих форм тощо. Синергетичний ефект у цьому процесі досягається шляхом інтенсивного використання технічного арсеналу лабораторії, професійного програмного забезпечення та спеціалізованих онлайнових ресурсів. Уся діяльність лабораторії кросмедійних технологій, як у межах викладання

Читати далі >

Mechnykov Start Fest 2025

20 вересня в Ботанічному саду Одеського національного університету імені І. І. Мечникова відбувся щорічний фестиваль для першокурсників – «Мечников Старт Фест 2025».Подія створена для того, щоб познайомити новачків із духом університетського життя, допомогти знайти однодумців та відчути себе частиною великої університетської за спільноти.

Читати далі >

Студентка факультету проходить академічну мобільність у Берліні

Анна Голоденко приїхала у Freie Universität Berlin (Вільний Унаверситет Берліну) у кінці вересня. Перші дні були присвячені ознайомленню з університетом, а також екскурсії по кампусу окремо для кожного факультету. «Люди тут дуже привітні, дружелюбні та завжди готові допомогти», — ділиться Анна.

Читати далі >

Студентка факультету проходить академічну мобільність в Італії

Аліна Оганезова проходить академічну мобільність в Університеті Месіни у межах програми Erasmus+. Протягом двох місяців, давчина отримує новий досвід і знання за своєю спеціальністю одразу у двох різних університетах, так як система освіти в Італії відрізняється від нашої. Також студентка вивчає одночасно три мови: англійську, французьку та італійську. При чому останню тільки почала пізнавати.

Читати далі >