Майстерня слова: студентський гурток для майбутніх журналістів

частина 2

Олександра Шоміна, студентка 2 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи

Про мотивацію участі в гуртку та навички, отримані під час роботи в ньому 

Приєдналась до гуртка через цікавість у такому форматі роботи, а також я розуміла, що це може мені допомогти в подальшій роботі над курсовою. У процесі діяльності ми отримуємо різні навички, але для мене найкориснішими були: пошук інформації з певної проблеми, аналіз наявної інформації у медіа та публічні виступи. Саме тут ми обмінюємося досвідом та прогресом у наших наукових роботах, ставимо одна одній запитання та аналізуємо тему кожної з учасниць. Звичайно ж, публічно презентуємо зібрану інформацію 

Про вплив гуртка на розуміння ролі ЗМІ у формуванні іміджу влади та як він допомагає у підготовці до майбутньої професійної діяльності

Робота у гуртку дала мені зрозуміти, що формування іміджу влади — питання глибоке та доволі цікаве. Скажімо так, раніше я б не так сильно звертала увагу на дрібниці у цій темі. Для мене цей гурток — майданчик, де ми ділось досвідом та корисною інформацію з приводу наших тем. Ми допомагаємо одна одній і можемо звернутися з різними запитаннями до нашого керівника. А для людини, яка вперше в цьому році пише курсову — доволі важливо знати, що ти завжди можеш до когось звернутися. 

Про роботу над проєктом

У процесі роботи гуртка я працюю над темою «Державна політика в сфері цифровізації у медіапросторі України». Вона повʼязана з тематикою моєї курсової роботи, що дійсно допомагає у пошуку потрібної інформації. У межах гуртка я вже подавала свої тези на Всеукраїнську науково-практичну конференцію здобувачів вищої освіти і молодих вчених «Актуальні проблеми сучасності. Молодіжна наука 2024» від КУК та КНУКіМ. Такий формат роботи був для мене надзвичайно цікавим та важливим. 

Про практичний досвід, здобутий в межах гуртка 

Тут можу повторити про навички, які я точно використовую вже зараз. Знову ж таки, це пошук та аналіз інформації, вміння поставити логічне та цікаве запитання, вміння самій відповідати на поставлені запитання та презентувати свою тему аудиторії. З упевненістю стверджую, що з початком моєї роботи у гуртку я стала більш впевнено почуватись у темі впливу ЗМІ та цифрових технологій.

Анна Осмолович, студентка 2 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи

Про мотивацію участі в гуртку та навички, отримані під час роботи в ньому 

Мене мотивувало прагнення глибше зрозуміти механізм медіа, дослідити вплив журналістики на суспільство та навчитися критично аналізувати інформацію. У межах гуртка я маю унікальну можливість вдосконалити аналітичне мислення, майстерність слова та свої можливості як грамотної людини: навчилася правильно та структуровано виокремлювати свою думку з загального контексту, працювати з різними джерелами інформації та швидко і, сподіваюся, якісно вивчати наукові матеріали. 

Про вплив гуртка на розуміння ролі ЗМІ у формуванні іміджу влади та як він допомагає у підготовці до майбутньої професійної діяльності

Участь у науковому гуртку змінила моє розуміння ролі ЗМІ у формуванні публічного іміджу влади, показавши, наскільки медіа можуть бути потужним інструментом впливу. ЗМІ не просто відображають реальність, а й активно її формують, створюючи певні наративи, які впливають на сприйняття влади. Гурток є надзвичайно корисним для професійної діяльності.  Першочергово — це можливість отримати практичний досвід. І як я згадувала вище, публічні виступи та захист своїх робіт на конференціях є важливим аспектам в нашій професійній підготовці. Варто додати, що гурток дозволяє розвивати особисті якості, які є важливими в професії: комунікабельність, креативність, організованість. 

Про роботу над проєктом

Я лише перший рік у гуртку, але вже мала чудову можливість попрацювати над проєктом «Вітчизняний та закордонний досвід підготовки журналістських кадрів у фокусі медіа», який я захистила на конференції. Цей досвід мені дуже сподобався, адже сама тема була для мене надзвичайно цікавою, відкривши нові перспективи щодо підготовки кадрів у журналістиці.

Про практичні кейси, які вдалося отримати під час роботи в межах гуртка

Працюючи винятково над темами, пов’язаними з підготовкою студентів, я мала можливість зануритися у вивчення сучасних освітніх методик, спрямованих на формування медіаграмотності та розвитку професійних компетенцій майбутніх журналістів. Зокрема, я аналізувала інтерактивні підходи, проєктне навчання, професійну практичну підготовку студентів (випускників) та використання цифрових технологій як засобів стимулювання критичного мислення та творчості у студентів. Цей практичний кейс дав мені зрозуміти змогу оцінити вплив інноваційних методик на якість підготовки кадрів у медіа, а також, сподіваюся, формував достатню базу для подальших досліджень у сфері освітніх практик.

Олександра Тер-Григорьян, студентка 3 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи

Про мотивацію участі в гуртку та навички, отримані під час роботи в ньому 

Найчастіше головний мій мотиватор — цікавість. І гурток не виняток. Мені подобається шукати та досліджувати щось, тож коли я дізналась про таку можливість, захотіла приєднатися. Для мене вагомим стало вміння виступати. Хоча поговорити я люблю та вмію, але під час роботи в гуртку, на своє здивування, зрозуміла, що саме навичка публічних виступів в мене не дуже розвинена. Тому намагаюся це покращувати, а робота в гуртку дуже допомагає,  адже я бачу свої помилки та розумію, на що слід звернути увагу, аби стати кращим оратором.

Про вплив гуртка на розуміння ролі ЗМІ у формуванні іміджу влади та як він допомагає у підготовці до майбутньої професійної діяльності

Певне несвідоме розуміння в мене було, напевно, завжди. Однак, під час роботи в гуртку, я почала занурюватися в цю тему більше, й це розуміння стало більш чітким і свідомим. Так би мовити, стала бачити причинно-наслідкові зв’язки в певних явищах. Участь в гурту — чудова можливість відпрацювати на практиці багато різноманітних навичок. Але головне — це додаткова можливість бути залученим до наукової діяльності. Для журналіста важливо бути розвиненим в багатьох сферах одночасно, тож такий досвід точно матиме позитивний вплив в майбутньому.

Про роботу над проєктом

Із завершених і презентованих — доповідь «Реалізація політики декомунізації: погляд українських журналістів», над якою я працюю в гуртку. З нею я виступала на науковій конференції у листопаді.  Та ще кілька виступів на засіданнях гуртка. Але окремо виділю саме листопадову доповідь. По-перше тому, що мені була цікава її тематика. По-друге, досвід виступу на подібній науковій конференції в мене був вперше й це було дуже цікаво.

Наталія Сатанівська,

пресслужба факультету

Поділитися:
Останні оновлення

Mechnykov Start Fest 2025

20 вересня в Ботанічному саду Одеського національного університету імені І. І. Мечникова відбувся щорічний фестиваль для першокурсників – «Мечников Старт Фест 2025».Подія створена для того, щоб познайомити новачків із духом університетського життя, допомогти знайти однодумців та відчути себе частиною великої університетської за спільноти.

Читати далі >

Студентка факультету проходить академічну мобільність у Берліні

Анна Голоденко приїхала у Freie Universität Berlin (Вільний Унаверситет Берліну) у кінці вересня. Перші дні були присвячені ознайомленню з університетом, а також екскурсії по кампусу окремо для кожного факультету. «Люди тут дуже привітні, дружелюбні та завжди готові допомогти», — ділиться Анна.

Читати далі >

Студентка факультету проходить академічну мобільність в Італії

Аліна Оганезова проходить академічну мобільність в Університеті Месіни у межах програми Erasmus+. Протягом двох місяців, давчина отримує новий досвід і знання за своєю спеціальністю одразу у двох різних університетах, так як система освіти в Італії відрізняється від нашої. Також студентка вивчає одночасно три мови: англійську, французьку та італійську. При чому останню тільки почала пізнавати.

Читати далі >

Студентка факультету проходить академічну мобільність у Берліні

Дар’я Маслєнкова проходить навчання у Вільному університеті Берліна в межах програми Erasmus+. Цей університет, як зазначає дівчина, є одним з найкращих навчальних закладів Німеччини. Дар’я, завдяки знайомствам з іншими іноземними студентами, має змогу отримати унікальний освітній досвід, а також поглибитись у культуру країни не тільки тої, що приймає, але й у світову.

Читати далі >