Студентки факультету журналістики, реклами та видавничої справи активно долучаються до наукових та творчих проєктів, зокрема беруть участь у гуртку «Роль ЗМІ у формуванні публічного іміджу державної влади та самоврядування», який об’єднує тих, хто прагне глибше зрозуміти медіасферу та вдосконалити свої професійні навички. Гуртківці мають нагоду досліджувати актуальні теми, аналізувати діяльність органів влади через призму медіа та обмінюватися власними напрацюваннями з учасницями гуртка.
Ми поспілкувалися з декількома студентками, які розповіли нам, що спонукало їх долучитися до гуртка, а також про навички та практичний досвід, під час роботи в ньому.
Олександра Шоміна, студентка 2 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи
Про мотивацію участі в гуртку та навички, отримані під час роботи в ньому
Приєдналась до гуртка через цікавість у такому форматі роботи, а також я розуміла, що це може мені допомогти в подальшій роботі над курсовою. У процесі діяльності ми отримуємо різні навички, але для мене найкориснішими були: пошук інформації з певної проблеми, аналіз наявної інформації у медіа та публічні виступи. Саме тут ми обмінюємося досвідом та прогресом у наших наукових роботах, ставимо одна одній запитання та аналізуємо тему кожної з учасниць. Звичайно ж, публічно презентуємо зібрану інформацію
Про вплив гуртка на розуміння ролі ЗМІ у формуванні іміджу влади та як він допомагає у підготовці до майбутньої професійної діяльності
Робота у гуртку дала мені зрозуміти, що формування іміджу влади — питання глибоке та доволі цікаве. Скажімо так, раніше я б не так сильно звертала увагу на дрібниці у цій темі. Для мене цей гурток — майданчик, де ми ділось досвідом та корисною інформацію з приводу наших тем. Ми допомагаємо одна одній і можемо звернутися з різними запитаннями до нашого керівника. А для людини, яка вперше в цьому році пише курсову — доволі важливо знати, що ти завжди можеш до когось звернутися.
Про роботу над проєктом
У процесі роботи гуртка я працюю над темою «Державна політика в сфері цифровізації у медіапросторі України». Вона повʼязана з тематикою моєї курсової роботи, що дійсно допомагає у пошуку потрібної інформації. У межах гуртка я вже подавала свої тези на Всеукраїнську науково-практичну конференцію здобувачів вищої освіти і молодих вчених «Актуальні проблеми сучасності. Молодіжна наука 2024» від КУК та КНУКіМ. Такий формат роботи був для мене надзвичайно цікавим та важливим.
Про практичний досвід, здобутий в межах гуртка
Тут можу повторити про навички, які я точно використовую вже зараз. Знову ж таки, це пошук та аналіз інформації, вміння поставити логічне та цікаве запитання, вміння самій відповідати на поставлені запитання та презентувати свою тему аудиторії. З упевненістю стверджую, що з початком моєї роботи у гуртку я стала більш впевнено почуватись у темі впливу ЗМІ та цифрових технологій.
Анна Осмолович, студентка 2 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи
Про мотивацію участі в гуртку та навички, отримані під час роботи в ньому
Мене мотивувало прагнення глибше зрозуміти механізм медіа, дослідити вплив журналістики на суспільство та навчитися критично аналізувати інформацію. У межах гуртка я маю унікальну можливість вдосконалити аналітичне мислення, майстерність слова та свої можливості як грамотної людини: навчилася правильно та структуровано виокремлювати свою думку з загального контексту, працювати з різними джерелами інформації та швидко і, сподіваюся, якісно вивчати наукові матеріали.
Про вплив гуртка на розуміння ролі ЗМІ у формуванні іміджу влади та як він допомагає у підготовці до майбутньої професійної діяльності
Участь у науковому гуртку змінила моє розуміння ролі ЗМІ у формуванні публічного іміджу влади, показавши, наскільки медіа можуть бути потужним інструментом впливу. ЗМІ не просто відображають реальність, а й активно її формують, створюючи певні наративи, які впливають на сприйняття влади. Гурток є надзвичайно корисним для професійної діяльності. Першочергово — це можливість отримати практичний досвід. І як я згадувала вище, публічні виступи та захист своїх робіт на конференціях є важливим аспектам в нашій професійній підготовці. Варто додати, що гурток дозволяє розвивати особисті якості, які є важливими в професії: комунікабельність, креативність, організованість.
Про роботу над проєктом
Я лише перший рік у гуртку, але вже мала чудову можливість попрацювати над проєктом «Вітчизняний та закордонний досвід підготовки журналістських кадрів у фокусі медіа», який я захистила на конференції. Цей досвід мені дуже сподобався, адже сама тема була для мене надзвичайно цікавою, відкривши нові перспективи щодо підготовки кадрів у журналістиці.
Про практичні кейси, які вдалося отримати під час роботи в межах гуртка
Працюючи винятково над темами, пов’язаними з підготовкою студентів, я мала можливість зануритися у вивчення сучасних освітніх методик, спрямованих на формування медіаграмотності та розвитку професійних компетенцій майбутніх журналістів. Зокрема, я аналізувала інтерактивні підходи, проєктне навчання, професійну практичну підготовку студентів (випускників) та використання цифрових технологій як засобів стимулювання критичного мислення та творчості у студентів. Цей практичний кейс дав мені зрозуміти змогу оцінити вплив інноваційних методик на якість підготовки кадрів у медіа, а також, сподіваюся, формував достатню базу для подальших досліджень у сфері освітніх практик.
Олександра Тер-Григорьян, студентка 3 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи
Про мотивацію участі в гуртку та навички, отримані під час роботи в ньому
Найчастіше головний мій мотиватор — цікавість. І гурток не виняток. Мені подобається шукати та досліджувати щось, тож коли я дізналась про таку можливість, захотіла приєднатися. Для мене вагомим стало вміння виступати. Хоча поговорити я люблю та вмію, але під час роботи в гуртку, на своє здивування, зрозуміла, що саме навичка публічних виступів в мене не дуже розвинена. Тому намагаюся це покращувати, а робота в гуртку дуже допомагає, адже я бачу свої помилки та розумію, на що слід звернути увагу, аби стати кращим оратором.
Про вплив гуртка на розуміння ролі ЗМІ у формуванні іміджу влади та як він допомагає у підготовці до майбутньої професійної діяльності
Певне несвідоме розуміння в мене було, напевно, завжди. Однак, під час роботи в гуртку, я почала занурюватися в цю тему більше, й це розуміння стало більш чітким і свідомим. Так би мовити, стала бачити причинно-наслідкові зв’язки в певних явищах. Участь в гурту — чудова можливість відпрацювати на практиці багато різноманітних навичок. Але головне — це додаткова можливість бути залученим до наукової діяльності. Для журналіста важливо бути розвиненим в багатьох сферах одночасно, тож такий досвід точно матиме позитивний вплив в майбутньому.
Про роботу над проєктом
Із завершених і презентованих — доповідь «Реалізація політики декомунізації: погляд українських журналістів», над якою я працюю в гуртку. З нею я виступала на науковій конференції у листопаді. Та ще кілька виступів на засіданнях гуртка. Але окремо виділю саме листопадову доповідь. По-перше тому, що мені була цікава її тематика. По-друге, досвід виступу на подібній науковій конференції в мене був вперше й це було дуже цікаво.
Наталія Сатанівська, пресслужба факультету