Практика студентів 3 курсу у редакції «Суспільне Одеса»

Студенти 3 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи успішно пройшли виробничу практику у різноманітних редакціях.

Протягом чотирьох тижнів майбутні медійники активно здобували досвід на факультетських лабораторіях, у редакціях одеських та регіональних ЗМІ, в пресслужбах та громадських організаціях України.

Одна з груп проходила професійне стажування у редакції «Суспільне Одеса». Ми поспілкувалися зі студентками, аби дізнатися про основні завдання та формати роботи, а також здобуті навички в рамках практики.

Основні завдання та формати роботи під час практики

Олександра Семенченко: «Протягом практики я виконувала різні завдання, залежно від обраного напрямку роботи. Нам надали можливість спробувати себе в кількох форматах — телебачення, сайт або радіо. Я зосередилася на телебаченні, оскільки ця сфера мене найбільше цікавила. Основними завданнями, які мені довелося виконувати, були: підготовка питальника для героя інтерв’ю, участь у знімальному процесі та створення монтажного листа для подальшої роботи з відзнятим матеріалом. Можливість спостерігати за роботою знімальної групи допомогла мені краще зрозуміти, як відбувається виробництво телевізійного контенту. Цей досвід дав практичне уявлення про всі етапи роботи над телевізійним матеріалом — від підготовки до фінального монтажу».

Світлана Сізова: «Під час практики я працювала на телебаченні й радіо. Першим завданням був запис радіопрограми. Воно полягало у редагуванні тексту — написані під програму. Далі нам потрібно було віддати його на перевірку та записати на студії. Наступним завданням була розшифровка синхронів сюжету з місця прильоту. Оскільки ми практиканти, задля безпеки, ми не мали змоги поїхати на місце влучання. Але нам давали увесь матеріал на відбір, розшифровку та написання сюжету. Надалі я розписувала сюжети. Другим було завдання — написання БЗСХ. Я їздила з журналістом на зйомку до археологічного музею для того, щоб взяти коментар. Після зйомки я мала написати текстовий варіант для сюжету на ютуб-канал — тобто БЗСХ, що означає «без закадрового тексту синхрон». В ньому потрібно було прописати тему, геолокацію, вступну частину та синхрони, взяті з відео. Останнім завданням стало написання новинного ТВ сюжету. Темою стосувалася виявлення мазуту на пляжах Одеси та області. Разом з журналістом та інспекцією ми їздили на локації та шукали мазут, потім я мала це розписати».

Дарина Кайсіна: «На початку практики нам запропонували обрати напрямок, у якому ми хотіли б себе спробувати: телебачення, сайт або радіо. Залежно від вибору, ми спілкувалися з керівниками та отримували завдання. Якщо це було телебачення, нас завчасно інформували про майбутні зйомки та їхню тематику. Після цього ми домовлялися з журналісткою, з якою вирушали на зйомку. Потім вона давала нам завдання — написати текст для сюжету або розшифрувати синхрони. На радіо нам запропонували теми для матеріалів, і кожен міг обрати ту, про яку хотів розповісти. Після цього ми записували звук разом зі звукорежисером, а готовий матеріал публікували на сторінці радіо в Spotify. У діджиталі я не мала змоги попрацювати, але загалом завдання полягало в створенні матеріалу та добірки на задану тему, адаптації радіоподкасту для сайту».

Здобуті навички в рамках стажування

Олександра Семенченко: «По-перше, я здобула досвід роботи в команді професіоналів, що навчило мене комунікабельності та вмінню швидко адаптуватися до нових завдань. Це особливо важливо в динамічному медіасередовищі, де швидкість та злагодженість роботи мають велике значення. Також я здобула досвід роботи у знімальному процесі: дізналася, як будується робота знімальної групи, як налаштовується кадр, звук та світло. Окремим і дуже цінним досвідом для мене стало створення монтажного листа, адже я робила це вперше. Завдяки цьому я зрозуміла, як вибудовується сюжетний матеріал для подальшої роботи: які кадри слід залишати, як логічно впорядковувати відзняті фрагменти та як знаходити найяскравіші моменти, які привертають увагу глядача».

Світлана Сізова: «Оскільки в університеті я перебуваю в редакції ютубу, мені по частині зйомки було все звичне. Але й були моменти, які я для себе дізналася, й надалі буду використовувати. По-перше, дізналася про нові абревіатури, які використовують у цьому ЗМІ, наприклад: БЗСХ, УК, СХ, Лайв. Це навчає швидко орієнтуватися в поставленій задачі та приймати рішення щодо написання тексту до сюжету. Тому що в Суспільному є два формати написання — для Києва (основний і оперативний) та для ютуб-каналу редакції. По-друге, я навчилася влучніше підбирати інформацію для кращого і ширшого висвітлення події. По-третє, база практики навчила та показала мені, як в реальному часі працює телебачення, як справлятися з труднощами та як відбувається робота радіо. Мені навіть вдалося відчути себе в ролі звукорежисера радіопрограми та спробувати, як це робити 3 в 1: записувати, слідкувати за звуком за допомогою апаратури та мати звʼязок з людиною, яка стежить за технічною справністю».

Дарина Кайсіна: «Під час практики я лише закріпила свої навички, бо до цього вже вміла робити тексти для сюжетів, правильно дихати та говорити під час запису. Водночас, я опанувала нову для себе навичку — підготовка матеріалу для радіоефіру. Окрім того, я на власні очі побачила, як журналіст підключається до прямого включення, що дало мені розуміння процесів роботи під час етеру та взаємодії з редакцією».

Погляд студенток на професію журналіста після проходження практики

Олександра Семенченко: «Так, мої погляди на журналістику значно змінилися після цієї практики. Це був мій перший досвід роботи на телеканалі, і він показав, наскільки важлива практика в цій професії. Я усвідомила, що знання теорії — це лише основа, а справжнє розуміння журналістики приходить саме через реальну роботу. Ця практика навчила мене, що навіть якщо ти чогось не знаєш, головне — вміти адаптуватися та швидко реагувати на нові виклики. Вона також показала, наскільки важлива командна робота та взаємодія з іншими фахівцями для створення якісного контенту. Загалом, цей досвід зробив моє бачення журналістики більш практичним і цілісним. Я зрозуміла, що саме завдяки такій практиці можна навчитися створювати якісний контент і розвиватися як професіонал».

Світлана Сізова: «Однозначно змінилися. Навчання в університеті дає базові навички, які ти надалі маєш втілювати під час роботи. Коли ти приходиш застосовувати це на практиці — взагалі виходить інакше. Ти постійно перебуваєш у вирії подій, слідкуєш за всіма новинами й викликами в режимі 24/7. Тут немає зручного графіка — тебе можуть викликати в будь-який момент. Або може таке статись, що зйомка була запланована на певний час, а потім ви маєте виїхати взагалі в інший через непередбачувані обставини. Ти маєш зачепитися за маленьку деталь, щоб розкрити велику тему. Тому що бувають моменти, коли треба відзняти багато, але немає можливості знімати в умовах війни, тому журналістика — це сфера, де ти маєш знайти як викрутитися з найгіршої ситуації і зробити крутий сюжет. Тому всі, хто бажає працювати в цій сфері, мають готуватися до цього. Загальні враження про практику у мене справдились, мені все сподобалось. Я потрапила у ЗМІ своєї мрії та відчула на собі усю естетику журналістики. Шкода тільки, що мало часу відводиться саме на цю практику».

Дарина Кайсіна: «Безумовно, так. Адже нам не лише давали завдання, а й прислухалися до наших інтересів, дозволяли обирати те, що нам цікаво. Це допомогло краще зрозуміти свої сильні сторони, відчути ритм справжньої журналістики та отримати цінний досвід».

Анна Філанюк, пресслужба факультету

Поділитися:
Останні оновлення

Дар’я Маслєнкова про навчання в Азербайджані: нові горизонти для студентів-журналістів

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи розвивають свої професійні навички і за межами університету — беруть участь у програмах міжнародного рівня, здобуваючи унікальний досвід у закордонних навчальних закладах. Дар’я Маслєнкова розповіла про свою нещодавню поїздку до Азербайджану в межах навчання за обміном. Як пройшла ця поїздка читайте в матеріалі!

Читати далі >

Викладачка ФЖРВС взяла участь у семінарі у Гданьському університеті

Завідувачка кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій, кандидатка політичних наук, доцентка Алевтіна Пехник взяла участь у семінарі «Україна-Польща-Європа», який проходив на базі Гданьського університету з 19 по 25 листопада. У межах своєї доповіді «Глобальні медіа в політичній комунікації: напрями впливу та тенденції» викладачка нашого факультету окреслила засади та принципи глобальної комунікації.

Читати далі >