Студентки-журналістки на шляху до медіавершин

Наші студентки-журналістки вже активно прокладають шлях у професії! Сьогодні дізнаємося про Олександру Гоцуляк, студентку 4 курсу, та Вікторію Бабкову, студентку 3 курсу, що стали амбасадорками проєкту «Стійкість України через медіа та інформаційну грамотність і ментальну підтримку журналістів». Їхні пристрасть до журналістики та наполеглива праця вже надихають, а це лише початок! 

Пишаємось їхніми досягненнями й впевнені, що ці талановиті студентки стануть рушіями важливих змін у медіасфері.

Звідки дізналися про можливість стати амбасадоркою проєкту та як проходив процес відбору?

Олександра: «Організатори Фундація Суспільність розповіли про таку можливість. Запропонували спробувати подати заявку. Ну, я людина проста. Вирішила ризикнути. І не пошкодувала — це крута можливість. Якщо бути відвертою, то мені невідомо, як відбувався сам відбір. На пошту пройшов лист, що я пройшла на цей проєкт. Всі нюанси та етапи відбувалися «за кулісами». Нам про це не повідомляли. Проте знаю точно, що заявок було багато, тому не очікувала, що я стану частиною цього проєкту».

Вікторія: «Фундація Суспільність повідомили про відкриття нового проєкту на своїй сторінці в Instagram. Довго не вагаючись, заповнила анкету та смиренно очікувала на результати. Певно, відбір проходив у межах виборчого комітету. Подробиці нам не розказували, та ми й не запитували».

Які особисті та професійні цілі ви переслідували?

Олександра: «Для мене цей проєкт — це шанс працювати та втілювати в життя те, у що я дійсно вірю. Я давно переконана: медіа повинні допомагати людям бачити правду, а не губитися в морі фейків і маніпуляцій. Це для мене не якийсь просто рядок у резюме, а можливість навчити молодь захищатися від інформаційних атак, розпізнавати обман та залишатися вільними від чужих ідей. Кожен тренінг, кожна розвінчана дезінформація — це виконана робота! А найважливіше — це  маленький крок до великих змін. Я хочу, щоб критичне мислення стало для нашої молоді таким же природним, як дихання. Це моя мрія — Україну бачу сильною та свідомою. Я рада, що тепер працюю заради цього».

Вікторія: «Зі вступом на факультет журналістики, реклами та видавничої справи мені дуже хотілося, аби медіаграмотність та загальна обізнаність у правилах «життя» в медіасередовищі покращилися. Оскільки я з Одеси, то перш за все цікавила «медійна доля» цього міста та в загальному області. Ще частіше почала думати про розвиток медіаграмотності в регіоні після поїздки до Києва. Хотілося стати частинкою якоїсь системи, яка б позитивно впливала на медіаграмотність, влаштовувала цікаві заходи для молоді в Одесі (!), адже це також велике місто з перспективною молоддю».

У чому полягає ваша діяльність як амбасадорки? 

Олександра: «Моя місія, полягає в тому, щоб змінити інформаційне середовище на краще, спонукати людей мислити критично та усвідомлено підходити до споживання інформації. Я вірю, що освічене суспільство — це основа для демократичного та стійкого майбутнього. В майбутньому ми плануємо тренінги з критичного мислення по всіх містах України. Однак всіх карт розкривати не буду. Це буде цікавий досвід».

Вікторія: «Поки що все знаходиться на стадії розробки: ми продумуємо ідеї для заходів, розмовляємо про те, як втілити найкращі з них у життя».

На що спрямовані ідеї та цілі проєкту?

Олександра: «Проєкт має на меті навчити людей критично оцінювати інформацію, розпізнавати дезінформацію та пропаганду, а також ефективно використовувати різні медіа-ресурси. Це дозволить громадянам робити усвідомлений вибір і сприяти формуванню обізнаного суспільства. Також важливий аспект —- важливість медіа в умовах війни. Зміцнення інформаційної стійкості допоможе суспільству краще реагувати на виклики, пов’язані з інформаційними війнами та кризами. Ну і звісно, проєкт передбачає розробку кампаній, спрямованих на підвищення обізнаності про дезінформацію та її наслідки, а також на надання інструментів для її виявлення та протидії».

Вікторія: «На покращення рівня медіаграмотності та розвитку критичного мислення загалом — думаю, це головні завдання. Зараз активно проводяться Вечори критичного мислення, на які запрошують неймовірних людей: журналістів, письменників, наприклад».

Який вплив медіаграмотності, на вашу думку, на молодь і які зміни хотіли б ініціювати?

Олександра: «В умовах сьогоднішньої війни медіаграмотність є стратегічним елементом безпеки. Молодь, яка володіє навичками критичного мислення, може стати щитом проти інформаційно-психологічних операцій (ІПСО) та маніпуляцій, які часто спрямовані саме на емоції та патріотичні почуття. Я хотіла б ініціювати зміни, які зробити молодим людям не лише навчитися розпізнавати фейки, а й розуміти контекст та інструменти сучасної інформаційної війни. Це потрібно, щоб українська молодь була не тільки стійкою перед дезінформацією, але й активною у відстоюванні правди та власної позиції, що допоможе укріпити національну єдність у найважливіші часи».

Вікторія: «Медіаграмотність має шалений вплив саме за її відсутності. Що менш розвинена молодь у цьому спектрі — то легше нею маніпулювати в різні способи. У майбутньому, звісно, хотілося б покращити відсоток справді медіаграмотних та свідомих громадян та громадянок, хоча знаю, що їх і так насправді дуже-дуже багато (радію цьому)».

Чого очікуєте від роботи над цим проєктом у майбутньому

Олександра: «Від роботи над цим об’єктом у майбутньому я очікую не тільки здобути нові знання та навички, але й хочу побачити реальний внесок своєї роботи. Вірю, щоб кожен проведений майбутній тренінг, кожна інформаційна кампанія стане кроком до формування суспільства, яке здатне протистояти інформаційним атакам та дезінформації. Очікую, що молодь буде активно долучатися до цього процесу, адже від її стійкості залежить майбутнє України. Також сподіваюся на розвиток партнерств з іншими проєктами та організаціями, щоб разом розширити можливості для медіаграмотності, критичного мислення. Це наш обов’язок сьогодні!»

Вікторія: «Певно, що очікую досягти поставлених цілей, про які вже розповідала. Впевнена, що досвід роботи над цим проєктом відіграє роль у моєму майбутньому та майбутньому молоді мого рідного міста та може навіть рідної країни».

 Наталія Сатанівська, пресслужба факультету

Поділитися:
Останні оновлення

Дар’я Маслєнкова про навчання в Азербайджані: нові горизонти для студентів-журналістів

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи розвивають свої професійні навички і за межами університету — беруть участь у програмах міжнародного рівня, здобуваючи унікальний досвід у закордонних навчальних закладах. Дар’я Маслєнкова розповіла про свою нещодавню поїздку до Азербайджану в межах навчання за обміном. Як пройшла ця поїздка читайте в матеріалі!

Читати далі >

Викладачка ФЖРВС взяла участь у семінарі у Гданьському університеті

Завідувачка кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій, кандидатка політичних наук, доцентка Алевтіна Пехник взяла участь у семінарі «Україна-Польща-Європа», який проходив на базі Гданьського університету з 19 по 25 листопада. У межах своєї доповіді «Глобальні медіа в політичній комунікації: напрями впливу та тенденції» викладачка нашого факультету окреслила засади та принципи глобальної комунікації.

Читати далі >

За крок до мрії: стажування у фундації «Суспільність» очима наших студенток

Майбутні журналісти розповіли нам про кроки до участі, завдання, що ставали перед ними, та дні, що були наповнені не лише навчанням, але й яскравими емоціями та новими знайомствами.  

Читати далі >

Студентки-журналістки на шляху до медіавершин

Наші студентки-журналістки вже активно прокладають шлях у професії! Сьогодні дізнаємося про Олександру Гоцуляк, студентку 4 курсу, та Вікторію Бабкову, студентку 3 курсу, що стали амбасадорками проєкту «Стійкість України через медіа та інформаційну грамотність і ментальну підтримку журналістів». Їхні пристрасть до журналістики та наполеглива праця вже надихають, а це лише початок!

Читати далі >