Арсен Подосян: «Творчість відіграє важливу роль у журналістській діяльності»

Дисциплінарне різноманіття на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи пояснює наявність на ньому великої кількості викладачів. Звісно, всі освітяни мають власні підходи щодо планування й організації навчального процесу. Саме тому пресслужба факультету вирішила підготувати серію матеріалів «Знайомство з викладачами», аби розкрити персоналії працівників. Сьогодні ми презентуємо для наших читачів розмову з Арсеном Подосяном — викладачем кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій.

  • Улюблена книга(и): Дж. Д. Селінджер «Над прірвою у житі».
  • Улюблений фільм(и): «Назад у майбутнє», «Зоряні війни».
  • Улюблений виконавець(ці): Red Hot Chili Peppers, Linkin park.
  • Хобі: футбол, теніс.
  • Джерело натхнення: справа, яку я роблю.

Освіта

Мій професійний шлях як викладача бере свій початок зі здобуття професії у сфері кіномистецтва, яка мене й досі цікавить. За освітою я магістр аудіовізуального мистецтва у напрямку режисури, кіно та телебачення. 

Кар’єра

Згодом я вирішив трохи змінити кут моєї діяльності, тож розпочав займатися викладацькою діяльністю, оскільки вбачаю у цьому можливість донести свої знання та досвід наступному поколінню молодих талантів. Досвід у роботі на ТБ та у виробництві кіно, безумовно, допомагає мені й досі навчати студентів в університеті, адже я маю змогу ділитися практичними прикладами та реальними ситуаціями навіть щодо можливих каверзних ситуацій у професійній діяльності. Та попри роботу на факультеті, я продовжую займатися авторським кіно й працювати на центральному телебаченні. Міксування різних робочих сфер сприяє тому, що я розширюю свій кругозір та допомагаю із цим своїм студентам, бо вважаю: журналістика має певний відгомін й у галузі кіномистецтва. Адже під час створення фільму велика робота полягає ще й у пошуку цікавих сюжетів, зборі інформації та аналізі публічної думки, на що здебільшого я і зорієнтовую майбутніх працівників сфери масової комунікації. Знання, які я надаю студентам під час наших пар, просувають їх далі професійними сходинками, а також, паралельно, реалізують мене як викладача, позаяк у роботі зі студентами-журналістами мені найбільше подобається бачити зацікавленість в їхніх очах.

Професійні інтереси

На другому курсі я, наприклад, викладаю дисципліну «Проблематика ЗМІ: мистецька». Такий вибір зумовлено моїм тісним зв’язком з опрацюванням аудіовізуальних інструментів, роботою у сфері фільмування та зацікавленістю різними галузями мистецтва загалом. Ця предметна область дозволяє глибше зрозуміти сутність і вплив змін у сучасному масово-комунікаційному процесі на суспільство, а також досліджує перетин креативних вимірів у різних виробничих формах. 

Як викладач цієї дисципліни, я намагаюся максимально зацікавити своїх студентів подібною темою. Саме тому моїми основними принципами викладання мистецької проблематики є: стимулювання творчого початку, розробка навичок аналізу подій та явищ, формування критичного мислення у майбутніх журналістів. 

На мою думку, творчість грає важливу роль у журналістській діяльності, оскільки вона дозволяє знаходити нові шляхи до розуміння предмета та привертати увагу аудиторії. Для стимулювання творчого початку використовую різноманітні методи: брейнштормінг та рольові ігри. 

Звісно, для того, аби розібратися у будь-якій галузі, потрібно мати перед очима нагальний приклад її якісних продуктів, тому я рекомендував би студентам ознайомитися з роботами визнаних майстрів кіно: Стівена Спілберга, Кристофера Нолана або Стенлі Кубрика — бо вони вважаються сучасною класикою та мають глибокий зміст.

Як приклад: минулого заняття я поставив перед студентами завдання написати рецензію на одну з робіт Стівена Спілберга, у якій мали бути аналіз кінематографічних прийомів, характеристика персонажів, тематики, музики та візуального аспекту. Впевнений, що такий вид роботи просуне майбутніх журналістів у засвоєнні матеріалу, зокрема, з цієї дисципліни.

Поради для студентів

Практичний досвід є дуже важливим для студентів будь-якої спеціальності, а для журналістів тим паче, оскільки він дає змогу застосувати теоретичні знання на практиці та розвинути професійні навички.

Я б хотів порадити студентам, які мріють про кар’єру журналіста у сфері кіно або іншого мистецького напрямку, постійно вдосконалювати свої набуті вміння, брати активну участь у соціокультурному житті та долучатися до професійних спілок, бо професійний розвиток завжди має супроводжуватися пошуком можливостей для власного творчого росту.

Єлизавета Шипіцина,
пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram