Вахтанг Кіпіані: «Журналіст – це бренд. І він сам себе створює»

«Редакції переповнені. Місць немає. Але вони переповнені кадрами невисокої кваліфікації. Якщо ви продемонструєте гідний рівень, когось попросять, а вас – приймуть», – розповів на зустрічі зі студентами факультету журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю Вахтанг Кіпіані. Відомий публіцист завітав до Одеси разом зі Світланою Єременко, медіаекспертом, виконавчим директором Інституту демократії імені Пилипа Орлика. Фахівці представили результати моніторингу регіональної преси.

Інститут щороку проводить моніторинг українських ЗМІ, а цього разу до дослідження приєднали й Одеську область. В результаті досліджень виявилося, що одеські ЗМІ посіли п’яте місце за кількістю замовних матеріалів! Це й стало приводом для організації зустрічі з журналістами на тему: «Одеські ЗМІ в інформаційному просторі України до і після виборів: замовні матеріали та дотримання журналістських стандартів».

фото сайту chytomo.com
Вахтанг Кіпіані, фото сайту chytomo.com

«Те, що ми побачили в регіональних медіа, дуже сумно. Впав професійний рівень. Немає гідних репортажів, кореспонденцій. Є якісь низькопробні інтерв’ю, до яких журналісти не готуються. А через те, що журналіст не готується, страждає образ його героя. Шпальти заповнені прес-релізами, яким просто додають заголовки та переробляють кілька речень. Журналісти втратили власну честь і гідність – ставлячи свій підпис під матеріалом, вони не думають про те, як буде до них ставитися читач. Знизився культурний та інтелектуальний рівень журналістів. Однаково погані і російська, і українська мови», – саме такі невтішні висновки зробила Світлана Єременко. Також вона зазначила, що зараз в журналістів є всі необхідні умови, щоб добре працювати, але вони не реалізують цих можливостей. «Коли я працювала в газеті, біля мого столу стояла шафа, в якій було якнайменше п’ять словників. Якщо я в чомусь сумнівалася, мені потрібно було встати, взяти словник і перевірити необхідні слова. Зараз це можна зробити в декілька кликів», – зауважила медіаексперт.

Світлана Єременко, фото сайту mediasapiens.ua
Світлана Єременко, фото сайту mediasapiens.ua

Також Світлана поділилася зі студентами своїми переживаннями: «Інколи я дивлюсь на деяких журналістів і думаю, чому вони пішли в цю професію? Люди йдуть в журналістику, не маючи жодного уявлення, що це за професія».

Вахтанг Кіпіані, головний редактор «Історичної правди» навів студентам як приклад рейтинг «віртуальних героїв» з одеського журналу. В рейтингу він порівняв двох особистостей – Віталія Портнікова, який став відомим, випускаючи кожного дня статтю за статтєю, та Дмитра Тимчука, який опинився з потрібним фахом в потрібному місці, і дав оптимістичний натяк всім майбутнім журналістам: «Ви можете бути такими, або кращими за них». Кіпіані порадив «не зазіхати на якісь високі інтереси, а навчитися користуватися ручкою, диктофоном, фотоапаратом, камерою і працювати. Оберіть собі тему та керуйтеся внутрішньою амбіцією. Читайте і художню, і фахову літературу».

Наостанок гості дали ще кілька корисних порад.

Вахтанг Кіпіані: «Журналіст – це бренд. І він сам себе створює. Тому проривайтеся і пробивайте стіни».

Світлана Єременко: «Стукайтеся в двері. Відмовлять перший раз – стукайтеся вдруге! Відмовлять другий раз – стукайтеся втретє! Відчиняють тим, хто стукає».

Дарія Полякова

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram