Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Акули пера у вільному плаванні

Хто вони: новоспечені зірки-журналісти та ведучі, що майорять на
ваших екранах чи ті, хто працюють у тісних ньюзрумах, ледве
доживаючи до зарплати?Як склалося життя випускників журфаку після
закінчення Альма-матер наша редакція розказує без купюр.

Першою поділилася своїм досвідом Ірина Кейдалюк. Працювати за
фахом вона почала на третьому курсі. Поєднувала навчання з part-time
роботою на телеканалі UA: Одеса. Зі слів дівчини стало відомо, що
працювала вона кореспондентом новин, де основними завданнями були
пошук тем і героїв, проведення інтерв’ю, робота з оператором для зйомки
потрібного відеоряду для сюжету, обробка і т.д.
«Цей досвід став важливим поштовхом в освоєнні професії, так як
саме на державному телебаченні є можливість новачкам навчитися азам
тележурналістики. Уже пізніше від колег з інших каналів дізналася, що
саме звідси багато починали свою кар’єру» – розповідає Ірина. Через рік
роботи на UA: Одеса, вона вирішила перейти на 7 телеканал, теж до
відділу новин. Там виявилося все набагато цікавіше.
«Найкрутіше, що саме в цій професії у тебе є можливість побувати
там, де немає доступу іншим, познайомитися з такими цікавими людьми,
яких, можливо, ти б не зустрів при інших обставинах. Звісно, журналіст
повинен мати такі показники як професіоналізм, компетентність
буквально у всіх сферах, комунікабельність, крім усього цього важливо
мати стресостійкість. Саме тут я зрозуміла, що означають слова
викладачів, що журналіст працює 24/7», – додає випускниця.
Дівчина згадала, як в одне з її чергувань випав нічний рейд по
пунктах габаритно-вагового контролю області. До 4 ранку вони з
оператором їздили з кількома десятками активістів, розбиратися як
проходить робота Укртрансбезпеки: «».
Її ж колега, Євген Міглей, за чотири роки навчання знайшов себе,
отримав колосальний досвід і зрозумів, що не готовий працювати у сфері
журналістиці. Зараз він здобуває нові знання на факультеті політології. В
нашій розмові він розповів: «Перевагами факультету журналістики є
хороший викладацький склад, достатня кількість вільного для
самоосвіти часу, а так само друга зміна, що дозволяє студентам
журфаку виглядати бадьоро і весело на тлі учнів в першу зміну. ​​Я
вдячний журфаку як за отримані знання в різних областях науки, так і за
безцінні спогади про чотирьох, які пролетіли відразу, роках навчання».

Ну що ж, час минув, а його найліпший товариш Павло Сичевський
півтора року вже пропрацював на телеканалі Репортер: «Взагалі дуже
складно влаштуватися за фахом саме тому, що ЗМІ шукають
професіоналів і вимагають досвід роботи. Якщо його у тебе немає, то
скоріш, тебе не візьмуть до себе. На щастя, у мене вже є цей досвід».
Студентам же він радить не боятися, дзвонити на телеканали і питати, чи
потрібні там люди. Навіть за безкоштовно можна працювати, адже це
гарний досвід.
Окрім журналістів є ті, хто влаштувався у сферу реклами. Її робота в
рекламному агентстві надає змогу на безперервний саморозвиток. Таня
Колева: «Мене потягнуло у сферу реклами більше ніж, у сферу
журналістики. Звісно без теорії нікуди. Пост в Facebook чи в Instagram не
назвеш журналістським матеріалом, але тобі можуть поставити певну
задачу, наприклад, репортаж і теорія ой як знадобиться». Ще з часів
університету вона почала перевіряти та практикувати все, про що
розповідали викладачі. «Щоб мені не розповіли, щоб мені не надіслали, я
швидко заходжу в Інтернет і там гуглю. Відкриваю декілька ЗМІ,
повністю різних, і починаю порівнювати яка інформація співпадає, а яка
ні», – зазначає вона. Також дівчина каже, що за часів навчання вона
здобула такі навички: вчасно виконувати роботу, дотримуватись дедлайну,
налагоджувати комунікацію, знаходити підхід до будь-якої людини, тощо.
Крім Тані у сфері реклами працює Ірина . Після закінчення університету
вона поїхала підкорювати столицю і вже через місяць влаштувалась в
рекламне агенство smmщиком. «На пошук роботи пішов місяць. В мене
вже був досвід на Суспільному десь півроку, а ще в онлайн виданнях.
Краще вчитись працювати під час навчання в університеті. Спочатку
йдіть на якісь новинні канали в Одесі, їх безліч».
До нашого матеріалу потрапили навіть ті, хто поїхав підкорювати
Голлівуд. Добре, жартуємо, але дійсно змінив часовий пояс та материк.
Анастасія Козловцева як тільки отримала диплом переїхали з сім’єю в
Канаду. «Український диплом журналіста тут не базується, навіть якщо
його перевести, все одно потрібно відучитися три роки щоб отримати
канадський диплом, так як предмети відрізняються абсолютно. Зараз же
займаюся зйомками, в серіалах і фільмах. Дуже подобається ця справа.
Багато нових знайомств, кожен робочий день чимось відрізняється,
подобається спостерігати за процесом зйомок, ну і всяких
знаменитостей бачу періодично, що теж круто. Так ось і влаштувалася,

збираюся цим і далі займатися та просуватися в цій сфері». Можливо ми
через декілька років побачимо Настю на великому екрані, або в серіалах
HBO, а поки бажаємо успіхів.
Як бачите, наші студенти працюють для себе в близькій сфері. Всі вони
різні, але займаються улюбленою справою. Хтось знайшов себе на
місцевому рівні, а хтось має план підкорити весь світ. Головне рухатись
вперед і йти до своєї цілі.

Юлія Виноградова

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми