«Чим більше практики, тим краще»: про професійний досвід студентів

Досвід дозволяє під новими кутами зору побачите те, що зазвичай залишається прихованим, відкриває двері до більш глибоких інсайтів та допомагає розкрити справжню сутність подій. Студенти факультету поділилися власними фрагментами з історії набуття свого досвіду в професійній діяльності.

З чого почати, щоб отримати досвід?

Відштовхуючись від власного досвіду, студентка 4 курсу факультету, Лідія Манастирліу розповіла, що в отриманні досвіду роботи в ЗМІ допомогла її наполегливість: «Для того, щоб працювати за спеціальністю, потрібна немислима впертість. Не варто йти на співбесіду й відправляти своє резюме, якщо ти спочатку розумієш, що не будеш надалі цим займатися, хоча робота справді дуже цікава. Друге, що я можу порадити, це проаналізувати рівень власного ентузіазму. Це потрібно зробити через те, що з самого початку на ньому буде будуватися весь робочий процес. Варто об’єктивно оцінювати свої бажання та можливості»

Єлизавета Малигіна, студентка 3 курсу, підкреслила: «Потрібно пробувати. Чим раніше, тим краще — ви просто заощаджуєте свій час. А починати просто — шукайте редакторів ЗМІ та просіться на практику. От і все».

Дар’я Болгова, студентка 2 курсу, розповіла про свій перший досвід  у журналістській сфері: «Наразі я вже 2,5 року працюю в місцевому онлайн-виданні “Кут Огляду”. Історія, як я туди потрапила, дуже незвичайна, бо цілеспрямовано тоді я не шукала роботу, адже більш актуальними для мене були підготовка до ЗНО та мій новий книжковий онлайн-магазин. Я сильно опікувалася продажами та хотіла дізнатися, які саме навички необхідні для такої роботи. Замовлення, що надходили, розносила самостійно та безкоштовно, тож особисто була знайома зі своїми клієнтами. І ось серед них була головна редакторка того самого видання, у якому зараз працюю. Коли я віддала їй книгу, то сказала, що також, як і вона, хочу працювати журналістом і попросила розказати детальніше про роботу. У відповідь вона просто запросила мене працювати з нею, покликавши на співбесіду для того, щоб розказати особливості роботи. Так я стала позаштатним кореспондентом».

Звичайно, книжковий магазин довелося закрити, бо дівчина переїхала до іншого міста, але знайомства, які отримала завдяки цій роботі, нікуди не ділися. Журналістика стала ще більшою частиною її життя, тому що Дар’ї вдалося вступити на факультет журналістики, реклами та видавничої справи в ОНУ імені І. І. Мечникова та дізнатися багато нового про цю професію.

Анастасія Полікарпова, студентка 3 курсу поділилася: «Я мала досвід роботи на Суспільному, Громадському радіо та в Апострофі ТВ, де пропрацювала найдовше — майже рік. Поштовхом до цього став вибір самої професії журналіста, а також можливість пройти конкурс на стажування в Києві від Фундації “Суспільність”. Так я там і залишилася, тому що тяжіла розвиватись у своїй професійній сфері».

Аліса Слонкіна, студентка 4 курсу, сказала: «Нині я працюю на телеканалі ІТ-3. Тут труджуся з 2020 року, третій рік поспіль.  Працювати у ЗМІ, а саме на телеканалі, було моєю мрією зі шкільних років. Тому я вирішила не чекати, коли закінчу університет, а паралельно почала пробувати себе у цій сфері».

Особливості журналістики через призму практики

Під час набуття досвіду можна успішно розвинути свої навички оперативного написання матеріалів. Діані Чернявській, студентці 2 курсу, випала нагода працювати над написанням коротких новинних матеріалів, що дозволило їй вдосконалити свої навички в цій сфері. «Крім того, я отримала досвід взаємодії з людьми та спільнотами, що зараз дозволяє мені ефективно комунікувати з різними групами людей», — поділилась вона.

Артур Гілка, студент 3 курсу, також поділився особливостями професії журналіста, які відкрилися під час набуття власного досвіду: «Після зняття одного з сюжетів я отримав деякі навички в цій сфері та зрозумів, що, в принципі, маючи декілька професійних технологій, можна повністю самостійно знімати ролики. Це допомагає й в подальшій роботі, оскільки, коли приходиш до редакції та кажеш, що вмієш писати матеріали, самостійно знімати та монтувати відео, то з’являється більша ймовірність отримати роботу: нині ЗМІ надають перевагу журналістам, які можуть бути універсальними. Під час участі у Медіахабі я навчився виходити за власні межі, комунікувати з відомими людьми та не боятися вступати з ними у контакт».

Хлопець відзначив, що почав більш креативно думати, бачити новини там, де на перший погляд їх немає, вдалося покращити навички написання інтерв’ю. Він зрозумів, що потрібно постійно практикуватися, оскільки університету не в змозі дати те, що варто добувати самостійно.

«Моя журналістська практика припала, м’якого кажучи, не в найкращі часи — війни в Україні. У минулому році мені випала честь стажуватися у Воєнному Медіахабі мобільності, де я дізнався багато нового. Протягом тижня я спробував себе в ролі радіоведучого. Загалом, я зрозумів, що журналістика — дуже різноманітна сфера діяльності», — розповів Олександр Волочан, студент 4 курсу.

Нові уміння — крок до професійного розвитку

Дар’я Шевченко, студентка 2 курсу, розказала, що їй в ході роботи, вона практикувала написання статей, навчилася щвидше та якісніше розшифровувати інтерв’ю. «Це була моя основна діяльність. Одного разу дедлайн тривав три дні, й протягом цього часу я безперестанку сиділа за комп’ютером. За результатами моєї роботи вийшло 40 сторінок. Я була дуже втомлена, але гордилася своєю роботою. Цікаво, що я дізналася: чим простіше сказано, тим краще. Зайві слова тільки заважають. Хоча коми потрібні, але не так багато, як можна було б подумати. Я переконалася в ефективності правила “Краще не задавати два питання одразу, бо людина забуде одне з них”. Також зрозуміла, що практика формує професіонала, й чим більше практики, тим кращим стаєш у своїй справі», — додала вона.

Студенту Олександру Бончеву за майже чотири роки навчання вдалося попрацювати на 4 телеканалах: «За цей термін роботи мені вдалося навчитися вільно почуватися в кадрі, вести прямі ефіри, писати тексти для сюжетів, володіти професійно своїм тембром голосу. Також варто ніколи не скаржитися, бути зібраним, оперативним і найголовніше сміливим і нічого не боятися. Теоретичне підґрунтя, яке ми опановуємо в університеті, є невід’ємною частиною подальшої роботи, навіть на практиці. Ті знання, які я отримав, допомагають легко орієнтувався в роботі».

Наталія Сатанівська,

пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram