Заняття 1. Особливості кризової комунікації у надзвичайних ситуаціях
Питання до обговорення:
- Криза та стихійне лихо: визначення понять.
- В яких випадках можливе перетворення стихійного лиха на кризу для організації.
- Застосування ситуаційної теорії кризової комунікації у відповіді на надзвичайну ситуацію (стихійне лихо чи катастрофу).
- Ураган «Катріна» та особливості кризової комунікації.
- Кризова комунікація одеської мерії під час надзвичайних погодних умов
Література:
- Adkins G. Organizational Networks in Disaster Response: An Examination of the US Government Network’s Efforts in Hurricane Katrina // Handbook of Crisis Communication. – Edited by Timothy Coombs and Sherry J. Holladay. – Singapore: Blackwell Publishing Ltd, 2010.
- Королько В. Г., Некрасова О. В. Зв’язки з громадськістю. – Київ: Києво-могилянська академія, 2009.
- Ураган Катріна хронологія та відповіді на кризу (завантажити)
- Снігопад в Одесі у грудні 2015 року (стрічка новин видання “Думская”)
Заняття 2. Issue management. Моніторинг актуальних тем публічних дискусій
Питання до обговорення:
- Візити перших осіб держави та їх обговорення місцевою спільнотою, ЗМІ.
- Кризова комунікація на локальному рівні: аналіз сприйняття ініціатив місцевої влади цільовою аудиторією (теми – на вибір студента).
- Моніторинг он лайн джерел: особливості форумів, блогів, соціальних мереж
Література:
- Dalton, J. Reputation and Strategic Issue Management. London School of Public Relations, UK.
- Barret, A. W. and Peake, J. S. (2007) When the President comes to town. Examining local newspaper coverage of Domestic Presidental Travel. American Politic Research, vol. 35, (No. 1.), pp. 3-31.
- Стеблина Н. О. Селективність подачі інформації місцевими одеськими інтернет-виданнями у висвітленні візитів перших осіб держави // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – 2013. – №17 (196). – С. 127-137.
- Виноградова Т. Ю. Специфика общения в интернете // Русская и сопоставительная филология: Лингвокультурологический аспект. – Казань, 2004. – С. 63-67
- Johnson, T. J., Kaye, B. K., Bichard, S. L., & Wong, W. J. (2007). Every blog has its day: Politically-interested internet users’ perceptions of blog credibility. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1).
Заняття 3. Брифінги та прес-конференції як складова кризової комунікації
Питання до обговорення:
- Організація брифінгів та прес-конференцій.
- Підготовка супроводжувальних матеріалів.
- Вибір місця й часу проведення прес-конференції.
- Визначення ймовірних запитань. Робота із запитаннями.
- Організація акредитації журналістів.
- Підготовка вступного слова.
- Підготовка та вибір спікерів.
- Аналіз запитань журналістів та відповідей спікерів.
- Моніторинг матеріалів, написаних на основі прес-конференції.
Література:
- Коник Д. Стратегічні комунікації. – К., 2016.
- Надійна прес-служба. Довідник професіонала. – Державний департамент США. Служба міжнародних інформаційних програм. – 2002.
- Ковалевська Т., Бронікова С. Основи ефективної комунікації. – Одеса : Фенікс, 2008.
Заняття 4. Робота із ЗМІ під час кризи
Питання до обговорення:
- Кризовий прес-реліз.
- Жанри піар-текстів, які можуть бути ефективними під час кризової комунікації.
- Робота із внутрішніми та зовнішніми джерелами інформації.
- Коментування кризи експертами: як вплинути на подачу інформації про організацію?
- Традиційні та новітні способи розповсюдження інформації про кризу.
- Підготовка матеріалів для друкованих, аудіовізуальних та мережевих ЗМІ.
Література:
- Smith, Ronald D., Becoming a public relations writer : a writing process workbook for the profession / Ronald D. Smith.— 2nd ed.- Mahwah, New Jersey, London: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS. – 2003
- Коник Д. Стратегічні комунікації. – К., 2016.
- Надійна прес-служба. Довідник професіонала. – Державний департамент США. Служба міжнародних інформаційних програм. – 2002.
- Королько В. Г., Некрасова О. В. Зв’язки з громадськістю. – Київ: Києво-могилянська академія, 2009.
Заняття 5. Підготовка спікера у кризовій комунікації
Питання до обговорення:
- Вимоги до спікера за Р. Смітом: довіра, харизма та контроль
- Поняття про ghost-writing
- Вивчення спікера та майбутньої теми. Планування промови.
- Структура промови
Література
- Smith, Ronald D., Becoming a public relations writer : a writing process workbook for the profession / Ronald D. Smith.— 2nd ed.- Mahwah, New Jersey, London: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS. – 2003
- Коник Д. Стратегічні комунікації. – К., 2016.
- Надійна прес-служба. Довідник професіонала. – Державний департамент США. Служба міжнародних інформаційних програм. – 2002.
Заняття 6. Інтерв’ю як ефективний інструмент відповіді на кризу
Питання до обговорення:
- Переваги інтерв’ю та завдання інтерв’ю у кризовій комунікації.
- Підготовка до інтерв’ю: визначення джерел, до яких звертатиметься журналіст, встановлення мети інтерв’ю, аудиторії, її компетентності.
- Вибір та підготовка спікера. Визначення ймовірних запитань.
- Три важливі тези під час інтерв’ю. Саунд-байт.
- «Пристройки» до співрозмовника, способи організації інтерв’ю.
- Способи наближення до співрозмовника. Визначення намірів співрозмовника.
- Аналіз проведеного інтерв’ю. Узгодження інтерв’ю.
Література:
- Надійна прес-служба. Довідник професіонала. – Державний департамент США. Служба міжнародних інформаційних програм. – 2002.
- Ковалевська Т., Бронікова С. Основи ефективної комунікації. – Одеса : Фенікс, 2008.
- Третьяков О. Моя стратегия успішной газеты. Самоучитель главного редактора. – М. : Вершина, 2007.
- Ганапольский М. Кисло-сладкая журналистика. – М. : Зебра, 2009
Заняття 7. Нові медіа у кризовій комунікації
- Джерела інформації про кризу: яким медіа аудиторія надає перевагу?
- Корпоративні блоги та корпоративні акаунти у соціальних мережах, їхня роль у кризовій комунікації.
- Робота із контентом корпоративного сайту під час кризи.
- Головна сторінка корпоративного сайту під час кризи.
- Обробка коментарів відвідувачів та реакція на них.
- Розробка додаткової інформації про кризу.
- Використання переваг мережі: гіпертекстуальності, інтерактивності та мультимедійності.
Література
- Калмиков А. А., Коханова Л. Интернет-журналистика. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005.
- van Dejk, J. A. G. M. 2006. The Network Society: Social Aspects of New Media. 2th ed. London: Thousand Oaks.
- Бернерс-Лі Т. Заснування Павутини: З чого починалася і до чого прийде Всесвітня мережа. – К.: Вид. дім «Києво- Могилянська академія», 2007.
- Spurgeon Christina Advertising and New Media. London, New York: Routledge, 2008.
- Кастельс М. Інтернет-галактика. Міркування щодо Інтернету, бізнесу та суспільства. Пер. з англ. – К.: «Видавництво «Ваклер» у формі ТОВ, 2007. – 204 с.
- Stephens Keri K., Malone Patty. New Media for Crisis Communication: Opportunities for Technical Translation, Dialogue, and Stakeholder Responses // Handbook of Crisis Communication. – Edited by W. Timothy Coombs and Sherry J. Holladay. – Singapore: Blackwell Publishing Ltd, 2010
Заняття 8. Криза як наратив: використання наративу у пропаганді
Питання до обговорення:
- Пропаганда та PR: у чому різниця?
- Пропагандистські тактики та використання наративу.
- Аналіз основних наративів російської пропаганди (на вибір студента)
- Наратив та malaise media theory.
- Контрпропаганда та використання наративів
Література:
- Smith, Ronald D., Becoming a public relations writer : a writing process workbook for the profession / Ronald D. Smith.— 2nd ed.- Mahwah, New Jersey, London: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES, PUBLISHERS. – 2003
- Дейвіс Н. Новини пласкої землі. – К. : Темпора, 2011.
- Померанцев П. Нічого правдивого й усе можливе. Пригоди в сучасній Росії / пер. з англ. Андрій Бондар; Львів: Видавництво Українського Католицького Університету, 2015. 240 с.
Заняття 9. Фреймінг у кризовій комунікації
- Фреймінг та теорія порядку денного.
- Види фреймів. Аналіз фреймів.
- Фрейми та UGC-комунікація.
- Використання фреймів у сучасній політичній комунікації (тема – на вибір студента)
Література:
- Druckman J. N. (2001) Using Credible Advice to Overcome Framing Effects. The Journal of Law, Economics, & Organisation, 17 (1): 62-82.
- Entman R. M. (1993) Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm. Journal of Communication, 43 (4): 51-58.
- Riker W. H. (1990) Heresthetic and Retoric in the Spatial Model. J. M. Enelow, M. J. Hinich (eds.) Advances in the Spatial Theory of Voting, Cambridge: Cambridge University Press: 46-65.
- Sniderman P., Theriault S. M. (2004) The Structure of Political Argument and the Logic of Issue Framing. W. O. Saris, P. M. Sniderman (eds.) Studies in Public Opinion: Attitudes, Nonattitudes, Measurement Error, and Change, New Jersey: Princeton University Press: 133-165.