Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Як студенти-журналісти поєднують роботу та дистанційне навчання

Поєднувати навчання і роботу – виклик, із яким студенти-журналісти здатні впоратися за будь-яких умов, адже з перших років навчання знають про важливість оперативності та дотримання дедлайнів. Ми розповімо, як в умовах дистанційного навчання наші студенти встигають робити все: і навчатися, і працювати…

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи ще на початку навчального року був готовий за потреби перейти на дистанційне навчання. Робочі програми викладачів складені з орієнтиром на практичну складову, аби студенти отримали необхідні фахові навички за будь-яких умов: під час занять в аудиторії чи дистанційно. Заняття проводяться відповідно до затвердженого розкладу, що зручно для студентів: у вільний час студенти займаються своїми особистими справами та мають можливість без шкоди для навчання – працювати.

Більшість студентів нашого факультету, із якими ми поспілкувалися, зізналися, що дистанційне навчання розширило їхні можливості. І тепер поєднувати навчання та роботу – простіше. Олександра Манохіна, студентка 2 курсу, працює телеведучою на одному з одеських телеканалів. Робота подекуди вимагає термінової присутності у студії, тому дистанційне навчання значно полегшило виконання її професійних обов’язків: «Мені стало на багато легше. Такий формат навчання не прив’язує до місця. Можу бути в будь-де і паралельно слухати лекцію». Схожу думку висловила Аліна Кучук, студентка 3 курсу, яка вдало поєднувала навчання і роботу й до введення карантинного режиму: «Дійсно, стало значно простіше. Можу відвідувати лекції з будь-якого місця, тобто я не прив’язана до навчання в аудиторії. Через це – простіше, звичайно. Розподіляю час та займаюся своїми справами. Просто потрібен інтернет, телефон».

Для майбутніх журналістів пріорітетним є здобуття освіти, тому вони намагаються підлаштовувати свій робочий графік під розклад занять. Валерія Мазур, студентка 3 курсу, розповіла, як вона підлаштовувала роботу під навчальний розклад: «Одна з моїх робіт – тренер з танців. Я узгоджувала графік тренувань із графіком навчання, аби не пропустити заняття та здобути необхідні знання». Завдяки універсальній програмі дистанційного навчання для багатьох студентів ситуація змінилася: «Через те, що я сиджу постійно вдома, у мене є доступ до мого комп’ютера. У моєму випадку робота полягає саме з ним. Нічого не заважає мені навчатися та виконувати свою роботу», – поділився своїм досвідом Всеволод Васильєв, студент 2 курсу.

Суттєво допомагає студентам те, що викладачі, як і зазвичай, проводять для них додаткові індивідуальні консультації. Якщо виникають деякі труднощі і потрібно бути присутніми на роботі, – студенти мають змогу відпрацювати пропущенні заняття в онлайн форматі.

Наші студенти завжди відповідально ставляться до навчання за будь-яких умов: в аудиторії чи дистанційно. Студенти усвідомлюють важливість якісної журналістської освіти в сучасному світі, тому й форми позанавчальної самореалізації обирають такі, які не заважають навчанню, а лише допомагають їх творчому та професійному розвитку.

Ліза Цурікова