Інсайди з-за кордону: що студентки привезли з Португалії

Який же світ перспектив відкривається для нас, коли ми реагуємо на кожну можливість для здобуття нового досвіду… Ось і студентки 3 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи використали шанс та відвідали захопливу конференцію. Ця подорож посприяла не просто знайомствам із новими людьми, а й стала справжньою майстернею для обміну досвідом. Почитаймо про шлях відкриттів Дар’ї Шевченко та Ксенії Губанової, які поділилися враженнями та знаннями, що отримали від поїздки.

Що ж це за проєкт? 

Websummit — це щорічний захід в Лісабоні (протягом року ще проходить в різних місцях, як от в Катарі та Ріо де Жанейро).  Це наймасштабніша в Європі технологічна конференція. «Цього року найактуальнішою темою був штучний інтелект. Багато фахівців з усього світу проводили свої лекції на території саміту з різних тем. Мистецтво, медіа, IT тощо, і так чи інакше, обговорювали роль ШІ в цих сферах», — розповіла Дар’я. Багато людей презентували свої стартапи, шукаючи інвесторів. Ксенія зазначила, що відвідувачі могли послухати майстер-класи, воркшопи, розмови, лекції та інтерв’ю відомих експертів у різних сферах. На території, де відбувалася конференція, було багато стендів різних країн, що презентували свої проекти. До них приходили експерти медіа, що також приїхали на цей захід, для аналізу робіт.  

Нові заходи — нові знайомства

Студенткам вдалося поспілкувалися з декількома українцями що приїхали на конференцію, які презентувати свої проєкти. Дар’я Шевченко зазначила: «Зокрема нашою основною ціллю було знайти як можна більше людей з бейджиком «медіа», щоб поспілкуватися з ними про журналістку. Це нам дуже допомогло —  дякуючи нашій «тактиці», ми познайомилася з дівчинкою на імʼям Рафаела, що приїхала до Лісабону, як представник медіа». Згодом виявилося, що Вона (Рафаела) хотіла знайти фріланс-журналіста, аби взяти інтерв’ю для своєї студентської газети. Дівчата здружилися і все ж знайшли фрілансера, який працював у The Guardian та BBC перед тим, як вийти на фріланс. 

Знання — скарбниця досвіду

Цьогоріч на заході обговорили особливості з різних сфер, проте основну тему приділили штучному інтелекту, який проявляється нині в багатьох галузях, включаючи й журналістику. «Тож можу виділити те, що ми дізналися, а саме: перспективи та проблеми у застосуванні ШІ в журналістиці та написанні книжок; з якими небезпеками стикаються журналісти; як дотримуватися інклюзивності та чому це важливо; як правильно працювати з інформацією з лінії фронту та як протистояти дезінформації; роль «повільної» журналістики в новинах; секрет Фінляндії, найщасливішої нації у світі; як Японія стала популярною з віртуальними персонажами; як створити спецефекти варті Оскара тощо», — визначила Ксенія.

Усе за графіком

Дівчата в один голос мовили, що не пригадають, що мали вільний час, адже усі конференції, інтерв’ю, презентації розписні по хвилинах. Дар’я каже, що вони із Ксенію навіть не завжди встигали на все, що хотіли.  «В основному після самітів ми просто йшли їсти, бо й часу на це не завжди знайдеш. Але ввечері відбувається нічний саміт. Це найяскравіша подія дня! По суті — це масштабна вечірка, де  ти спілкуєшся з людьми та танцюєш. Такий захід дає змогу більше в неофіційній обстановці знайти собі інвесторів, друзів, колег по професії», — із запалом додала студентка. На вечірках дівчата встигли не лише «відірватися на повну», але й познайомитися з крутим журналістом та його дівчиною, яка виявилася організаторкою цього заходу. 

Долайте встановлені межі комфорту 

«Студентам, які ще не пробували в подібних проєктах, ті, хто боїться пробувати свої сили, раджу — однозначно треба їхати! Якщо є можливість і бажання — це те, що хочеться переживати знову», — вневнено зазначила Дар’я. Дівчина каже, що спочатку важко відчути себе на своєму місці — це дійсно правда. Коли навколо тебе лише професіонали, що приїхали з конкретною метою, всі метушаться, працюють, бігають, а ти не знаєш, що ти тут забув, куди себе подіти. Але згодом приходить розуміння, що основна мета — комунікація. У результаті — знайомства з якомога більшою кількістю людей, які поділяють твої інтереси та цілі по життю чи бізнесу. Це дає величезну можливість знайти партнера, з яким разом можна зробити перший стартап. Натомість Ксенія розповіла, що боялась брати участь у проєкті, проте формат таких заходів більше націлений на те, аби знайти нові знайомства, аніж реально представити свій продукт. «Навіть якщо ти будеш мовчати, до тебе все одно звернуться та навіть звичайний комплімент чи прохання про фото можуть стати початком дружби або співпраці. Тож не треба втрачати такої можливості. Вихід із зони комфорту на декілька днів може допомогти у старті твоєї професійної діяльності», — розповіла вона. 

Наталія Сатанівська,
пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram