Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Ми – «за» медіаграмотне покоління: вчіться, знайте та розрізняйте

Метою факультету журналістики, реклами та видавничої справи є підготовка кваліфікованих медійників, які будуть не просто інформувати про події, але й виховувати медіаграмотне покоління. Так, наші студенти ще з 1 курсу вивчають, що таке медіаграмотність, і тому розуміють, чому важливо критично мислити в умовах інформаційного суспільства. Впродовж 24-30 жовтня тривав Всесвітній тиждень медіаграмотності, тому ми вирішили нагадати Вам, чому важливо вміти розрізняти якісний та фейковий контент.

Медіаграмотність – це сукупність навичок і вмінь, що допомагають брати участь у медійному житті усвідомлено, а також компетентно створювати власний якісний контент/продукт. Через швидкий розвиток технологій та посилення ролі інтернету в житті сучасної людини бути медіаграмотним не просто рекомендація, а – необхідність. Це виклик інформаційного суспільства, на який потрібно реагувати всім, а не лише представникам ЗМІ. ЮНЕСКО закликає кожного користувача, насамперед соціальних мереж, навчитися вирізняти фейкові новини/дезінформацію заради власної інформаційної безпеки.

Цього року тиждень медіаграмотності минув під гаслом – «Протидія дезінфодемії: медійна та інформаційна грамотність кожного і для всіх». У зв’язку із пандемією COVID-19, більша частина життя, роботи, навчання, спілкування перемістилась в онлайн-формат, тому важливо критично осмислювати усе, що транслюється в інформаційному просторі.

В Україні усвідомлюють важливість медіаосвіти, особливо серед молодого покоління. Так, Міносвіти затвердило всеукраїнський експеримент із медіаосвіти на 2017-2022. Концепція була розроблена ще у 2010 році, проте була оновлена 2016 року у зв’язку з викликами інформаційної війни. Цей експеримент передбачає масове впровадження медіаосвіти у всіх навчальних закладах: дитсадках, школах, коледжах та університетах.

Основна мета медіаосвіти – це заохотити людей до оцінки всього, що вони читають, чують чи бачать. Ми підготували чекліст рекомендацій для тих, хто прагне бути медіаграмотним:

  1. Не довіряйте «на всі 100 %» усьому, що є в інформаційному просторі (телебачення, радіо, інтернет тощо), – перевіряйте;
  2. Намагайтеся фільтрувати та аналізувати інформацію, що надходить до Вас;
  3. Не поширюйте інформацію, що видається сумнівною, цим Ви не дезінформуєте інших;
  4. Пам’ятайте про правило достатності джерел: черпайте інформацію з різних джерел, перш за все, – офіційних;
  5. Не надавайте на запит сумнівних сайтів особисті дані.

Окрім усього, існує офіційний портал https://medialiteracy.org.ua/, який був створений як інтерактивна платформа для комунікації та задля сприяння відкритості, публічності процесів у медіаосвітньому середовищі.

Ми піклуємося про свою аудиторію, тож заохочуємо Вас ставати медіаграмотними разом із нами!

Аліна Оганезова,
прес-служба факультету

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми