Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Навпростець в ОНУ

Прокидаюсь зранку й бачу, що все — не як звичайно. Світ навколо мене вже інший, і саме мені пора його пізнати. Речі навколо дивують і захоплюють водночас. Розумію, що стала тією людиною з минулого, що поклакана досліджувати й вивчати нове. Вже за сніданком з цікавості приходить ідея відвідати вищий навчальний заклад майбутнього.

За порадою сусідки, доволі привітної жіночки, вирішую навідатися до Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. В народі його коротко називають ОНУ. Університет розпочав свою діяльність ще задовго до мого народження — у 1865 році. Виявляється, що саме сьогодні йому виповнюється 155 років. З Гугла дізнаюся, що університет розкинув свої «корені» ледь не по всій Одесі. Корпуси з різними факультетами, навчально-науково-виробничий центр, бюро сприяння працевлаштуванню студентів та випускників, культурний центр, гуртожитки та славетний ботанічний сад. Що ж найцікавіше?
Якщо з математикою, історією та хімією все, більш-менш, зрозуміло, то на факультет журналістики варто ще подивитися. Цікаво, як він працює та до чого прагне. Журналістика з латинської мови «diurnalis» — щоденна звістка. Знову ж, в Гуглі читаю, що це діяльність зі збору, опрацювання та поширення інформації за допомогою ЗМІ. Із друкованими газетами я познайомилася раніше, а от із радіо-, тележурналістикою та сучасними інтернет-ЗМІ — ще доведеться.
Навідуюся до одного з корпусів університету, що на Французькому бульварі. Цікава будівля й велика озеленена територія. На пам’ятникові, що на подвір’ї, впізнаю відомих святих Кирила та Мефодія. Повертаючи вліво, бачу простий, але цікавий монумент. Певно він свідчить про любов студентів до своєї альма-матер, а викладачів до свого покликання.
Перше, що привертає увагу в стінах ОНУ — велика кількість друкованих газет, розвішаних на стендах. Яскраві шпальти з мальовничими ілюстраціями й цікавими шрифтами та з не менш вражаючим наповненням. Замітки, репортажі, інтерв’ю, аналітичні та публіцистичні статті. За підказкою вахтерки підіймаюся на 3 поверх, де й розміщений факультет журналістики реклами та видавничої справи: деканат і декілька кафедр, поверхом вище — лабораторія крос-медійних технологій. На великому інформаційному стенді для студентів увагу звертаю на розклад. Замість звичних «Філологій» та «Історій» помічаю захопливі назви — суспільствознавчі студії, журналістська майстерність, сценарна робота… «Було б цікаво завітати на одну з лекцій», — думаю собі я.
Вмить все змінюється, і я опиняюсь на парі з журналістської майстерності. В бурхливому обговоренні майбутнього випуску студенти навіть не помічають моєї присутності. Цікаво спостерігати, як представники різних курсів шукають спільну мову, обираючи в команді редактора та верстальника, обмінюються ідеями щодо тем, встановлюють дедлайни та обмірковують дизайн номера газети. Мабуть це саме ті яскраві газети, на які я звернула увагу на першому поверсі.
Непомітно долучаюся до натовпу студентів 3 курсу, які впевнено крокують до аудиторії, схожої на амфітеатр. Тут досвідчені лектори прикладають свої зусилля для того, щоб розвивати молодь. Принципи викладання дещо схожі з середньовічним університетом, де читалися курсові та роз’яснювальні лекції й, так звані, «тлумачення». В знайомих дисциплінах вбачаю нові погляди й підходи до викладання. Лекції з нових і незвичних для мене дисциплін, таких як історія української та зарубіжної журналістики або теорія тексту і твору, слухаю із великим захопленням. Цікаво, як я зможу використовувати отриманні знання.
Зі слів тимчасових однокурсників визначаю, що сьогоднішня журналістика як дисципліна розвиває людину в різних галузях. Вважається, що компетентний працівник ЗМІ має поверхово розбиратися в усіх напрямках життєдіяльності. Саме тому їхнє розмаїття величезне — за 4 роки навчання, окрім спеціальних предметів, студент вивчає політологію, філософію, психологію, економіку тощо. Він вчиться розбиратися в екологічних, медичних, соціальних проблемах суспільства, досліджує окремі проблеми та явища у власних курсових та дипломних проєктах. Сучасний студент факультету згодом може легко опанувати будь-яку професію.
Великий внесок до цього — прагнення викладачів не тільки навчити, а й надати можливість розвиватися творчо. Тому, окрім звичних лекцій та екзаменів, студенти часто виконують практичні роботи, де можуть проявити себе креативно.
Пробувши весь день у ролі студента, у кінці навчального дня бачу, як втомлені, але натхненні новими знаннями студенти й викладачі залишають стіни університету. Це важливий досвід в моєму житті.

Катерина Голинська

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний