Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Нова українська школа – новий експеримент суспільства?

НУШ – це сучасна реформа Міністерства освіти і науки. Це простір, де дитину не тільки вчать правилам математики, а і допомагають у всебічному розвитку та формуванні особистості.

Зараз суспільство поділилося на декілька таборів: ті, хто підтримує нову реформу і вважає, що це є необхідним у вихованні дитини та ті, хто категорично проти нововведень у навчанні та за стару систему. А чи вважають вчителі та батьки правильним осучаснення та певні зміни в освіті, я вирішила запитати в одній із одеських шкіл.

Олена Іванівна, вчитель із багаторічним досвідом вважає, що ми повинні йти в ногу з часом та намагатись удосконалювати всі свої навички та вміння. Вона підтримує реформу й робить усе для того, щоб діти із задоволенням йшли до школи. Та погодилась відповісти на декілька питань.

– Я знаю те, що спочатку буде важко та незрозуміло. Всі діти завжди були різні та до кожного є свій підхід, проте зараз ми ще більш індивідуально будемо працювати із кожним.

– Що змінюється кардинально, а що залишається за старою системою?

– Зараз все осучаснюється, тому, якщо раніше 100% дітей користувались друкованими книгами, то на даний час майже всі мають планшети та електронні гаджети. Раніше більш суворо ставились до зовнішнього вигляду учня. Звичайно, форма залишається, проте вона має бути максимально зручною та доречною в навчальному закладі.

– Чи будуть ставитись учням оцінки та виписуватись табеля?

– У першому класі буде лише стимулююче оцінювання. Тобто словесне. Також буде видаватись свідотство досягнень, в якому є 51 показник. Наприклад, відповідвльність або вміння дитини вирішувати конфліктні ситуації, вміння писати/читати/лічити/, чи є в неї творчі ідеї та власне бачення тієї чи іншої ситуації.

– А  що до домашнього завдання, воно залишається незмінним, чи також потрапило під корегування?

– Трохи змін є. У першому класі взагалі не передбачено домашнє завдання, а у інших – враховуючи час виконання. Для другого класу – це 45 хвилин, для третього – 1 година 10 хвилин і для четвертого – 1 година і 30 хвилин.

Та чи задоволені батьки та учні нововведеннями, чи розділяють думку вчителя? Тетяна Олександрівна, мати учня 2 класу, вважає нові правила вдалим шляхом до формування особистості. «Я також закінчувала школу і гадаю, що зараз учням намагаються якомога простіше подати інформацію. Навчити діток не лише стандартним урокам, а ще й виховати в них індивідуальність».

Проте батько першокласника Сашка не розділяє задоволення від нової програми та не розуміє навіщо потрібні новації. «Ми в школу ходили, щоб отримати знання, вивчити щось нове. Потім – поступити до вузу та отримати роботу. Зараз дітей вчать всьому – висловлювати свою думку, вміти відповідати за слова та розвиватись як особистості. Це все добре. А де математика, природа та мови? Батьки повинні виховувати дитину, а вчителі – вчити. Сподіваюсь, що всі нововведення скоро закінчяться і повернеться справжня школа».

Думки батьків кардинально різняться, проте перші кроки до осучаснення вже зроблені і ми будемо чекати результатів від нововведень.

 

Анастасія Кучеренко