“ОляШоу”: ГОЛЛІВУДСЬКИЙ ФОРМАТ НЕ ДЛЯ УКРАЇНИ?

Відома українська телеведуча Ольга Фреймут улітку стала ведучою першої легальної адаптації голлівудського шоу в Україні формату всесвітньо популярного ток-шоу «The Ellen DeGeneres Show» на «Новому каналі» під назвою «ОЛЯ».

 

«ОЛЯ» – чотири рази на тиждень вільний від негативу й максимально наближений до глядачів проект. У ньому будуть інтерв’ю із зірками та цікавими людьми, музичні виступи артистів, веселі сюжети та рубрики, зняті по всій Україні. Наприклад, у рамках рубрики «Haters, I love you!» ведуча приходить до свого хейтера, знайомиться й пробачає його за образливий коментар, який він написав у соціальних мережах.

 

Навесні ведуча й команда каналу вирушили до Лос-Анджелеса для того, щоб придбати права на адаптацію шоу в Україні та дізнатися всі подробиці виробництва ток-шоу в Америці. «Півроку американські колеги вивчали мене, дивилися програми з моєю участю, ми надсилали їм презентаційні відео й фото. У Голлівуді ми провели майже тиждень: потрапили на шоу Елен, де нас люб’язно посадили поруч з мамою ведучої. Колеги показали закулісся, розповіли про специфіку виробництва, познайомили з ключовими людьми програми. Одного разу під час ділового ланчу Девід МакГір, виконавчий віце-президент і творець шоу «The Ellen Show», запропонував назвати програму «ОЛЯ». Нам така лаконічна назва сподобалася відразу», – прокоментувала на прес-конференції телеведуча Ольга Фреймут. Світова зірка Елен Де Дженерес дала поради Ользі й побажала успіхів.

 

Розважальний проект, у якому телеведуча протягом усього випуску контактує з публікою в залі, запрошує зіркових гостей і грає з ними в ігри, передбачав у першому сезоні 72 випуски, але в ефірі «Нового каналу» було показано всього 19, після чого керівництво телеканалу вирішило зупинити показ шоу. Що стало причиною?

 

Низькі рейтинги

         Протягом перших трьох тижнів проект показував низькі рейтинги в порівнянні з іншими програмами телеканалу. У день прем’єри – 28 серпня шоу «ОЛЯ» програла показники слоту вполовину, а повтор (09:00 13:00) стартував із часткою 7%, а закінчився з часткою 2% (за даними «МЕДІАНЯНЯ»).

 

Українці звикли до одного образу

         Після перших випусків глядачі почали говорити, що їм незвично бачити Ольгу Фреймут у гумористичному проекті після програми «Ревізор». Більшість людей звикли бачити Ольгу з білою рукавичкою, яка суворо роздає вказівки власникам ресторанів і готелів, а також вони відзначили, що саме фірмових перевірок не вистачає в новому шоу. Саме тому телеведуча зробила пост у своєму Instagram з приводу її ревізорських проявів: «Я вас почула та чекаю на запрошення. Де я можу допомогти? Якщо самому не хочеться сваритися заради справедливості, покличте мене. У вас для вирішення конфлікту є я!» – написала Ольга.

 

Не під менталітет українців

На прес-конференції генеральний продюсер «Нового каналу» Олексій Гладушевський заявив, що вважає шоу «ОЛЯ» недостатньо переформатованим під українську ментальність.

«По-перше, шоу готувалося в неймовірно стислі терміни та за участю невеликої кількості людей. Такі програми так не готуються. По-друге, сам формат. Тут, думаю, ми трошки потрапили в стан афекту від формату оригіналу. Ми розуміли, що Оля це не Елен, що це Оля, але все одно, якщо вже за форматом, то дуже хотілося зробити так само. Здавалося, що глядачеві буде цікаво спостерігати за тим, що відбувається. Але, як я зараз вже розумію, можливо, ми трохи переборщили з американізацією формату. Всі американські формати, з якими я працював і на СТБ, і на Новому (“Холостяк“, “Топ-модель“, “Зважені та щасливі“), ми все одно переформатували під менталітет. А ось «ОЛЯ» була найменше переформатована. У ній залишилося дуже багато від наших американських колег», – говорить Олексій Гладушевський.

 

Інші проекти за схожим форматом

Влітку 2018 року одеситка й телеведуча Регіна Тодоренко запустила на російському телеканалі «Пятница» своє ток-шоу «Пятница с Региной Тодоренко». Ведуча також надихнулася «The Ellen DeGeneres Show», приїжджала, як глядачка в Лос-Анджелес, але офіційно права на адаптацію шоу в Росії не купувала. Шоу протрималось в телеефірі один сезон, його прибрали з телепрограми каналу, тому вже другий сезон запустили в інтернеті та змінили концепцію програми. Перший випуск першого сезону зібрав 400 000+ переглядів, а нового сезону – близько двох мільйонів переглядів на YouTube. Тепер Регіна Тодоренко запрошує у своє шоу тільки сильних і успішних, на її думку, жінок.

 

AGENT SHOW   проект телеведучої Анастасії Івлєєвої, яка на відміну від Ольги Фреймут і Регіни Тодоренко запустила відразу шоу в інтернеті та збирає непогані рейтинги. Шоу не повністю копіює формат американського, але має схожі риси, де телеведуча запрошує відомих особистостей до себе в студію та бере у них інтерв’ю з актуальних питань, а також грає з ними в розважальні ігри. Кожен випуск набирає більше мільйона переглядів на YouTube-каналі. Телеведуча задоволена успіхом свого шоу, вже стартував його другий сезон.

 

Що думають глядачі?

      «Общее впечатление от украинской версии: бедненько, но чистенько. Студия малюсенькая и это сразу бросается в глаза. Все очень похоже на региональные программы, где ведущая с натянутой улыбкой зачитывает поздравления. Очень мало зрителей. До этого шоу я даже не думала, что зрительский зал играет такую важную роль. Когда пытаются шутить у Фреймут (а иногда даже получается), слышно только вялое хихиканье, а иногда и вовсе тишина. Это выглядит, мягко говоря, очень странно. Но это вообще все фигня, потому что благодаря программе Фреймут я поняла главную проблему украинского ТВ. Нет, это не отсутствие сценаристов. Все боятся быть смешными. Герои, ведущие, гости. У всех какой-то жутко напыщенный вид», — написала на своїй сторінці Facebook головний редактор онлайн-медіа «МАЯК» Анна Філімонова.

 

Після припинення показу шоу шанувальники Ольги запустили в соціальних мережах флешмоб під назвою «#ЯзаОляШоу». Вони фотографувалися з білим аркушем, на якому був написаний хештег. Мета полягає в тому, щоб підтримати телеведучу й команду проекту та показати, що вони з нетерпінням чекають повернення шоу на свої телеекрани.

 

Натомість американцям сподобалася українська адаптація

Представник формату «The Ellen DeGeneres Show» Адам Стейнман підтримав шоу в коментарях на сторінці Ольги Фреймут в Instagram: «Команда професіоналів, ви молодці. Ми щасливі! Ваше шоу це класний мікс ігор, спілкування, кумедних пранків і скетчів», — написав Адам.

 

Яка подальша доля шоу?

Українські ЗМІ помилково написали про те, що «Новий канал» закрив шоу «ОЛЯ». Офіційних заяв керівництво телеканалу не робило, а генеральний продюсер Олексій Гладушевський заявив, що зараз вони намагаються переробити американський формат під український .

 

«Ми відзняли пробний сезон і наступний сезон. Якщо вийде, то він буде трохи іншим. Тому що безконфліктний формат в кадрі, який ми пропонували з Америки, для України дуже дивний, незвичний. Люди вважають, що зі мною щось не так. Якщо ми будемо робити другий сезон, то потрібно додати конфлікт, на жаль. Виключно позитивна програма не має шансу довго жити. Наприклад, якщо прийде зірка, то треба запитати про її розлучення, чому у неї вкрали машину. Розумієте? На жаль, такий менталітет українців», — поскаржилася Ольга Фреймут.

Андрій Аліфанов

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram