Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Після журфаку в IT? Легко!

Скільки разів ми чули, що IT-сфера зараз найперспективніша та прибуткова? Що це еталон галузі працевлаштування зі гнучким графіком, купою бонусів, ігровими кімнатами та спортзалами в офісі? І якщо ти вважаєш, що працювати в IT журналістові — щось захмарне та недосяжне, то помиляєшся. Студенти та випускники Одеського національного університету імені І. І. Мечнікова з легкістю підкорюють сферу IT-технологій. Ця публікація — гайд професій, які може опанувати журналіст в омріяному «АйТі».

SMM-менеджер. Поріг входу до професії низький, а затребуваність висока. Тому, якщо ти вмієш писати (а студент нашого факультету точно має вміти), то з легкістю опануєш професію SMM-спеціаліста та швидко побудуєш кар’єру. Зараз існує багато варіантів працевлаштування на позицію інтерна: декілька місяців ти будеш працювати під керівництвом ментора та накопичувати досвід. А після завершення інтернатури станеш рівноправним членом команди. Але треба розуміти, що в 90% випадків від тебе будуть очікувати знання англійської вище середнього рівня. Адже доведеться працювати як із українською аудиторією, так і з іноземною. До речі, це стосується майже всіх професій в IT.

Email-маркетолог. Якщо в університеті ти гуру верстки газет, то терміново зверни увагу на цю професію. Бо верстати розсилки ще простіше, ніж газети! Так, тобі потрібно буде стати експертом у певній темі та регулярно створювати чи знаходити цікавий контент для своїх підписників. І дуже ретельно працювати над контент-планом — його різноманітністю та якістю. А може навіть відкрити в собі дизайнера та створювати візуали власноруч. Але якщо «Tilda» — твій вірний друг, email-маркетолог — найкраща професія для тебе. Очевидно, компанії шукають їх рідше, ніж спеціалістів із соціальних мереж, але таких вакансій все рівно багато, і з кожним роком їхня кількість тільки зростає.

Outreach Specialist. Якщо говорити просто — це PR-менеджер чи звичайний спеціаліст зі зв’язків із громадськістю. Головна мета такого спеціаліста — зробити так, щоб про його продукт чи компанію знали всі. Він шукає цікаві платформи й видання для співпраці, знайомиться та налагоджує стосунки з інфлюенсерами та спілкується з партнерами. Його мрія — побачити свої матеріали у найвпливовіших виданнях світу: «Forbes», «Times», «The Guardian» тощо. І пока ця мрія недосяжна (а може й реальна), аутрічер робить свій продукт впізнаваним та помітним у медіапросторі, який йому підкоряється. До обов’язків такого фахівця входить не тільки вміння домовитися та знайти підхід до будь-якої людини, але й підготувати якісний контент для публікації на сторонніх ресурсах. Тому письменницька жилка в цьому випадку теж буде реалізована. І до речі, поріг входу до професії тут найнижчий у всьому спискові.

Контент-маркетолог. Якщо ти поки не знаєш, ким точно хочеш бути, і хочеш спробувати все й відразу — обирай професію контент-маркетолога. Це мікс із усіх трьох професій, які описані вище. Ти будеш наповнювати контентом соціальні мережі, верстати розсилки, писати статті для блогів і тексти для сайтів. Загалом ти станеш непохитною основою всього контенту компанії. Це найкращий старт для початківця, необхідний, щоб обрати, в якому напрямку ти хочеш розвиватися у майбутньому. Але будь готовий до великих обсягів інформації та великої кількості завдань. Напрямок контенту зараз дуже популярний, адже все більше й більше людей замислюються над впливом тексту на людину як на клієнта чи покупця. Тому, в 99% випадків роботи в тебе буде багато. Але досвід, який ти отримаєш на цій посаді, буде дуже корисним для твоєї кар’єри.

Редактор блоґа. Можливо, несподіваний, але дуже перспективний напрямок для розвитку в ІТ-сфері — редактор блоґа. Зараз великі компанії вкладають багато ресурсів у розвиток власних блоґів, де розміщують дійсно якісні статті, дослідження ринку, опитування та багато іншого. Більше того, компаніям вдається монетизувати власний блоґ, і він стає окремим міні-бізнесом усередині великого продукту. Тому, якщо короткі пости в соціальних мережах або розсилки — не для тебе, якщо ти любиш писати багато, ємно й розгорнуто — спробуй себе в цій сфері. Блоґ — для тих, хто на нашому факультеті найбільше полюбляє аналітичні жанри. І точно так само, як і в газеті, тобі буде куди рости: в ІТ-блоґах точно так само є головні редактори і шеф-редактори.

У кожної з цих професій є свої кар’єрні східці, і найбільший плюс ІТ-сфери — підніматися ними набагато простіше, ніж у будь-якій іншій галузі.

Усього два роки тому, в травні 2018-го я прийшла до однієї з ІТ-компаній Одеси початківцем — SMM-менеджеркою без досвіду роботи. А вже в лютому 2020-го я очолила весь маркетинг компанії. Тепер мені належить побудувати власну команду сильних фахівців.
І якщо тобі скажуть, що успіху в житті досягають лише «двієчники» — не вір! Успіху досягають ті, хто прагнуть знань, «гризуть» граніт науки і стають кращими з кожним днем. Перевірено на собі.

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Діалог культур: про зустріч студентів факультету журналістики, реклами та видавничої справи з Послом Канади в Україні

Студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи відвідали лекцію Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні — Лариси Ґаладзи. Зустріч пройшла в онлайн-форматі на платформі Zoom. На зустрічі також були присутні студенти з інших факультетів ОНУ імені І. І. Мечникова. Модерував захід кандидат політичних наук, доцент Володимир Дубовик.

Один у полі (не) воїн: про майбутнє конструктивної журналістики в Україні

Професія журналіста як об’ємна складна геометрична фігура: має багато аспектів, сторін та кутів… Це усвідомлюють студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи, тому займають активну позицію, стежать за трендами сучасної журналістики і у навчальний, і у вільний від занять час. Саме тому 13 квітня за сприяння керівництва та викладачів факультету вони долучилися до лекції «Конструктивна журналістика: як перестати писати тільки погані новини?», організатором якої стала Комісія з журналістської етики. Ключовим спікером був Віктор Пічугін, заступник головного редактора медіагрупи «Накипіло», голова Громадського телебачення Харкова

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний