Після журфаку в IT? Легко!

Скільки разів ми чули, що IT-сфера зараз найперспективніша та прибуткова? Що це еталон галузі працевлаштування зі гнучким графіком, купою бонусів, ігровими кімнатами та спортзалами в офісі? І якщо ти вважаєш, що працювати в IT журналістові — щось захмарне та недосяжне, то помиляєшся. Студенти та випускники Одеського національного університету імені І. І. Мечнікова з легкістю підкорюють сферу IT-технологій. Ця публікація — гайд професій, які може опанувати журналіст в омріяному «АйТі».

SMM-менеджер. Поріг входу до професії низький, а затребуваність висока. Тому, якщо ти вмієш писати (а студент нашого факультету точно має вміти), то з легкістю опануєш професію SMM-спеціаліста та швидко побудуєш кар’єру. Зараз існує багато варіантів працевлаштування на позицію інтерна: декілька місяців ти будеш працювати під керівництвом ментора та накопичувати досвід. А після завершення інтернатури станеш рівноправним членом команди. Але треба розуміти, що в 90% випадків від тебе будуть очікувати знання англійської вище середнього рівня. Адже доведеться працювати як із українською аудиторією, так і з іноземною. До речі, це стосується майже всіх професій в IT.

Email-маркетолог. Якщо в університеті ти гуру верстки газет, то терміново зверни увагу на цю професію. Бо верстати розсилки ще простіше, ніж газети! Так, тобі потрібно буде стати експертом у певній темі та регулярно створювати чи знаходити цікавий контент для своїх підписників. І дуже ретельно працювати над контент-планом — його різноманітністю та якістю. А може навіть відкрити в собі дизайнера та створювати візуали власноруч. Але якщо «Tilda» — твій вірний друг, email-маркетолог — найкраща професія для тебе. Очевидно, компанії шукають їх рідше, ніж спеціалістів із соціальних мереж, але таких вакансій все рівно багато, і з кожним роком їхня кількість тільки зростає.

Outreach Specialist. Якщо говорити просто — це PR-менеджер чи звичайний спеціаліст зі зв’язків із громадськістю. Головна мета такого спеціаліста — зробити так, щоб про його продукт чи компанію знали всі. Він шукає цікаві платформи й видання для співпраці, знайомиться та налагоджує стосунки з інфлюенсерами та спілкується з партнерами. Його мрія — побачити свої матеріали у найвпливовіших виданнях світу: «Forbes», «Times», «The Guardian» тощо. І пока ця мрія недосяжна (а може й реальна), аутрічер робить свій продукт впізнаваним та помітним у медіапросторі, який йому підкоряється. До обов’язків такого фахівця входить не тільки вміння домовитися та знайти підхід до будь-якої людини, але й підготувати якісний контент для публікації на сторонніх ресурсах. Тому письменницька жилка в цьому випадку теж буде реалізована. І до речі, поріг входу до професії тут найнижчий у всьому спискові.

Контент-маркетолог. Якщо ти поки не знаєш, ким точно хочеш бути, і хочеш спробувати все й відразу — обирай професію контент-маркетолога. Це мікс із усіх трьох професій, які описані вище. Ти будеш наповнювати контентом соціальні мережі, верстати розсилки, писати статті для блогів і тексти для сайтів. Загалом ти станеш непохитною основою всього контенту компанії. Це найкращий старт для початківця, необхідний, щоб обрати, в якому напрямку ти хочеш розвиватися у майбутньому. Але будь готовий до великих обсягів інформації та великої кількості завдань. Напрямок контенту зараз дуже популярний, адже все більше й більше людей замислюються над впливом тексту на людину як на клієнта чи покупця. Тому, в 99% випадків роботи в тебе буде багато. Але досвід, який ти отримаєш на цій посаді, буде дуже корисним для твоєї кар’єри.

Редактор блоґа. Можливо, несподіваний, але дуже перспективний напрямок для розвитку в ІТ-сфері — редактор блоґа. Зараз великі компанії вкладають багато ресурсів у розвиток власних блоґів, де розміщують дійсно якісні статті, дослідження ринку, опитування та багато іншого. Більше того, компаніям вдається монетизувати власний блоґ, і він стає окремим міні-бізнесом усередині великого продукту. Тому, якщо короткі пости в соціальних мережах або розсилки — не для тебе, якщо ти любиш писати багато, ємно й розгорнуто — спробуй себе в цій сфері. Блоґ — для тих, хто на нашому факультеті найбільше полюбляє аналітичні жанри. І точно так само, як і в газеті, тобі буде куди рости: в ІТ-блоґах точно так само є головні редактори і шеф-редактори.

У кожної з цих професій є свої кар’єрні східці, і найбільший плюс ІТ-сфери — підніматися ними набагато простіше, ніж у будь-якій іншій галузі.

Усього два роки тому, в травні 2018-го я прийшла до однієї з ІТ-компаній Одеси початківцем — SMM-менеджеркою без досвіду роботи. А вже в лютому 2020-го я очолила весь маркетинг компанії. Тепер мені належить побудувати власну команду сильних фахівців.
І якщо тобі скажуть, що успіху в житті досягають лише «двієчники» — не вір! Успіху досягають ті, хто прагнуть знань, «гризуть» граніт науки і стають кращими з кожним днем. Перевірено на собі.

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram