Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Проблеми на дорозі: способи вирішення

Центр Одеси — тут машини кидають де і як завгодно. Влітку ситуація стає ще гірше, адже кількість автомобілів збільшується в рази. Як наслідок пробки на вулицях зникають тільки пізно вночі. Але із заторами стикаються не тільки в Одесі та в Україні. З цим явищем стикаються всі великі міста.

Розв’язувати цю проблему намагаються різними способами, класичними — розширення доріг, розвиток громадського транспорту та введення платних трас, й дуже нестандартними методами. Наприклад, в Афінах існує незвичайне правило: по парних датах на дорогах мають право з’являтися тільки автомобілі з номерами, які закінчуються на парне число, а транспорт з непарним числом в кінці номеру може використовуватися лише по непарних днях. Ці обмеження діють по буднях, за порушення доведеться заплатити штраф — 72 євро.

В Одесі все зважили й з урахуванням чинного досвіду розробили свою концепцію розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури та паркувального простору. Цей документ, навіть, затвердили на весняній сесії. Згідно з концепцією пріоритетною для міста є організація вільного пересування пішоходів, велосипедистів і людей з інвалідністю. Пересадити всіх, хто працює в центрі міста на велосипеди — це досить добра ідея. Так, вона не нова і вже давно пропагується в Європі. Нідерландський уряд в минулому році навіть виступив з ініціативою доплачувати працівникам, які, добираються на роботу на велосипедах.

Виходячи з концепції, міськрада також хоче зробити упор на громадський транспорт. А точніше на створенні умов для його безперебійного і зручного для одеситів функціонування.

«Йдеться про те, що ми хочемо зробити роботу громадського транспорту окремо, щоб трамваї, тролейбуси, маршрутки не стояли в загальному дорожньому трафіку. Це перше. Ми будемо міняти і схему організації дорожнього руху», заявив Директор департаменту транспорту і зв’язку Одеської міської ради Олександр Ілько.

Окрема смуга для громадського транспорту добре себе зарекомендувала в великих містах. В Парижі на всіх основних магістралях існують виділені лінії. За проїзд в цьому ряді на авто, водій буде оштрафований або навіть позбавлений прав. Однак на відміну від Франції у нас абсолютно не налагоджений графік роботи маршрутних таксі, які поки що перевозять значну частину одеситів.

«В 10 вечера маршрутчик по воли своего настроения, воли жены, воли начальства просто снимается с маршрута и уезжает. Люди вот с пол 10 в центре города стоят и они не знают, уедут домой или нет. И если местные люди еще как-то привыкли к такой ситуации, то для приезжих из Винницы, из Киева это не нормально», відмітив громадський діяч Євген Мельников.

В мерії планують взятися за створення комфортних умов для автолюбителів. Зараз фахівці займаються тим, що перевіряють паркувальні майданчики в центральній частині міста. Але, як виявляється, тут не все так просто.

«С парковкой у нас обстоят дела ужасно, потому что у нас нет четких внятных, читаемых парковок на улицах города. То есть, их есть единицы, законность их под вопросом, но это другая сторона. А человек, живущий в центре и прибывающий на какое-то место на своем автомобиле, он никогда не может внятно сказать — стал он по правилам или нет», додав громадський діяч Євген Мельников.

Цікавий момент, в українському законодавстві чітко прописано, що біля кожної парковки обов’язково повинні стояти паркомати. Таким чином водій сплачує стоянку без посередників. А що ж ми бачимо насправді? По центру міста бігають незрозумілі люди в жилетах різних кольорів, представляються паркувальниками і збирають з водіїв хабар. Тариф у кожного свій і часто він перевищує встановлений міськрадою в кілька разів. Насправді одна година на парковці повинна коштувати п’ять гривень. Про цю проблему чиновники знають, але кажуть, що нічого вдіяти не можуть.

«Поки не буде відповідальності за несплату паркувального простору, багатьом людям легше буде дати в руки гроші, ніж шукати паркомат. І в багатьох містах і у приватних операторів немає мотивації ставити паркувальні апарати, якщо можна прийти і дати комусь гроші», розповів  Директор департаменту транспорту і зв’язку Одеської міської ради Олександр Ілько.

Боротися із завантаженістю в центрі Одеси буде й нова муніципальна служба — паркувальна інспекція, яка вже розпочала свою роботу. Інспектори будуть працювати на базі міського департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху. В її обов’язки, входить притягнення до адміністративної відповідальності порушників правил дорожнього руху і паркування, покарання тих, хто не сплатив штраф. Наразі мінімальна сума фінансового покарання становить 520 гривень.

«Ми зможемо зменшити значно транспортне навантаження в центральній частині міста. Зможемо повністю виключити людський фактор у сфері паркування. І це я вважаю дуже і дуже важливо», зазначив заступник одеського міського голови Павло Вугельман.

У кожного з інспекторів є планшет, за допомогою якого вони фотографують правопорушення, фіксують географічні та gps дані, дату та час. Робота проходитиме у два модулі. Перший — відправка всіх даних на офіційну сторінку міськради, задля того, щоб громадяни бачили всі порушення. Другий — винятково для праці. Інспектор за допомогою крипто логічного ключа отримує інформацію про власника і тільки після цього складає постанову.

 «В нас є доступ до баз, завдяки яким ми можемо виявляти власників транспортного засобу. Тобто нам не потрібен водій чи власник. Якщо ми виявили правопорушення, дізнаємося власника і виносимо постанову про адміністративне правопорушення. Одну копію залишаємо водію під склом, другу залишаємо собі. Якщо нема можливості встановити особу власника, ми виносимо повідомлення під склом, а уже на місці, в департаменті, висилаємо листом поштою», відмітив інспектор з паркування Володимир Бондар.

Вирішити ж питання з трафіком і пробками можна шляхом будівництва дуже складних дорожніх розв’язок. Саме таким шляхом пішли в Токіо. В результаті в центрі міста з’явилася п’яти рівнева розв’язка. Але з огляду на одеські реалії, стає зрозуміло, що нам такий вихід не підходить — по-перше, дорого, по-друге, знову ж таки, потрібна земля.

Таким чином, наближаємося  до висновку, що запропонована в мерії концепція розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури та паркувального простору найкраща модель. Ось тільки хотілося б, щоб вона все ж була реалізована, а не залишилася тільки на папері.

Владислава Томашевська

Поділитися:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Логотипи студентських редакцій:

Соціальні мережі
Інші публікації

Знайомство з факультетом журналістики, реклами та видавничої справи в онлайн-форматі

Є така весняна традиція на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи – запрошувати на зустріч абітурієнтів. От і цього разу 27 березня 2021 року відбувся День відкритих дверей, щоправда, в онлайн-форматі на платформі Zoom. У зустрічі взяли участь декан факультету Олена Андріївна Іванова, заступник декана з навчальної роботи Інна Валеріївна Лакомська, старші викладачі Сергій Володимирович Азєєв та Аліна Олегівна Червінчук.

Факультет журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова оголошує про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему «Права людини в медіа: від розуміння до змін»

До участі у конкурсі запрошуються студенти І, ІІ, ІІІ та ІV курсів факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ імені І.І. Мечникова, які створюють власний

Студентські газети – результат колективної роботи майбутніх журналістів

На факультеті журналістики, реклами та видавничої справи викладають дисципліну, що направлена на відточення студентами практичних навичок володіння словом, – журналістську майстерність. На цих заняттях студенти

Осінь по-карпатськи

Карпати – багата культурна історія, збирання ягід та грибів, катання на лижах і сноуборді, риболовля, купання в гірських річках і просто естетична насолода краєвидами. Ми