#Що_послухати: подкасти для журналістів

Подкасти можуть розширити знання щодо сучасних проблем та подій, аби збільшити обізнаність у загальнополітичних питаннях; а також розкрити персоналії українських фахівців у різних галузях, що сприятиме популяризації нашої культури. Саме тому ми зробили добірку корисних для студентів-журналістів каналів з подкастами. 

Ранкове допіо
Кількість серій: 193.
Мова: українська.
Розпочнемо підбірку з подкастів, що можна слухати «разом з ранковою кавою», адже нові випуски виходять щотижня понеділок і п’ятницю о 7:17.
Ранкове допіо — це огляд новин від Sebto media. Подібний формат корисний для того, аби систематизувати інформацію, отриману в новинах, посунувши інформаційний шум. Автори виокремлюють факти, на які інші ЗМІ можуть не звернути уваги. Студентам-журналістам стане цей канал у пригоді для пошуку інфоприводів.
Ці подкасти доступні у Telegram, на Spotify, Apple Podcasts, YouTube, Megogo.

Аналітичний центр
Кількість серій: 27.
Мова: українська.
Для того, щоб доповнити свій матеріал статистичними даними, студенти нашого факультету можуть, поряд з іншими ресурсами, посилатися на дослідження каналу «Аналітичний центр».
Ці подкасти розглядають низку соціокультурних питань за допомогою зібраної статистики джерелом Cedos. У 2021 році автори записали перші 6 епізодів про те, як робити дослідження і що таке аналітичні центри. А з сьомого епізоду розглядається аналітика актуальних питань соціального розвитку в Україні.

Коли все має значення
Кількість серій: 30.
Мова: українська.
Формат подкастів щороку збирає біля себе все більшу аудиторію, тож нашим студентам буде корисно подивитися на роботу у такому тоні на прикладах професіональних фахівців.
Це подкаст з неофіційними розмовами про життя українців в умовах повномасштабної війни. Щотижня журналістки Наталя Гуменюк та Ангеліна Карякіна зі своїми гостями говорять про те, як країна відкривається світу та разом рефлексують на теми, що пов’язані з соціальними змінами у всьому світі в контексті війни в Україні.

Здорове робоче місце
Кількість серій: 6.
Мова: українська.
«Кожен має бути на своєму місті» – цей вираз знайомий багатьом. Але ми його трошки доповнили й тепер він звучить так: «Кожен має бути на своєму місті, а журналіст — інформувати громадськість про нові моменти з різних професійних світів». Тож ми пропонуємо канал з серіями якісних практик та рекомендаціями від відомих українських компаній, медичних й освітніх закладів, діячів культури й мистецтва тощо.
Проєкт «Здорове робоче місце» реалізує Центр розвитку Громадського Здоров’я УКУ у співпраці з Україно-швейцарським проєктом «Діємо» для здоров‘я

MINCULTPRYVIT
Кількість серій: 66.
Мова: українська.
Ця серія подкастів має мистецьку цінність, позаяк у його межах відомі артисти, постаті сучасної інтелігенції та фахівці в різних галузях використовують цей майданчик для обговорення та популяризації культурницької тематики крізь призму воєнного часу. У межах проєкту його засновник Наріман Алієв говорить іноді «безкультурно про культуру», завдяки чому формат сприймається більш невимушено.

Сучасне українське мистецтво: творимо, отже, існуємо?
Кількість серій: 8.
Мова: українська.
Серія подкастів «Сучасне українське мистецтво: творимо, отже, існуємо?» — своєрідна методична вказівка з розуміння культури різних епох у нашій країні. Студентам-журналістам буде корисно послухати подібний матеріал, адже він допоможе проаналізувати існування нашої культурної спадщини й у періоди її процвітання, і в періоди занепад, що корисно в контексті сьогодення, де ми працюємо на популяризацію всього українського.

Подкаст «(На)памʼять»
Кількість серій: 5.
Мова: українська.
Це подкаст-добірка, що розповідає про наших земляків, які створюють нові проєкти та працюють для збереження пам’яті про наш народ.
Подкаст є проєктом Українського інституту національної памʼяті, ведучі якого — Ігор Кромф і Вікторія Скуба — є модераторами розмов із запрошеними гостями.

Пост Правда
Кількість серій: 15.
Мова: українська.
Автори джерела «Пост Правда» презентують випуски подкастів на корисні для студентів-журналістів теми, наприклад: про маніпуляції у телеграм-каналах та як їм протистояти про чіткі вимоги до роботи медіа тощо. Подібна інформація допоможе майбутнім випускникам і випускницям факультету журналістики, реклами та видавничої справи продовжувати творити історію «дійсно якісної журналістики».

Єлизавета Шипіцина,
пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram