Вчимося на практиці: створення масмедійного продукту

Цього семестру студенти 2 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи опановують дисципліну «Вибіркова дисципліна 2: Сучасні технології масмедіа».  Наразі завершилося вивчення першої частини, яку викладав Дмитро Тельпіс, випускник нашого факультету, журналіст-практик. Дмитро має досвід роботи на телебаченні, знає як створити якісний контент, тож у студентів була можливість зрозуміти особливості масмедійної роботи на практиці.

Метою дисципліни було ознайомити студентів із практичними кейсами роботи журналіста, навчитися створювати власні журналістські продукти, вміти виявляти інтереси всіх учасників комунікації (спікерів, редакторів, прессекретарів), а також загалом орієнтуватись на одеському медіаринку та в особливостях сучасних медіапроцесів. Серед розглянутих студентами тем: порядок денний у ЗМІ, робота з джерелами, процес налагодження комунікації, підготовка власного телесюжету тощо.

«Прямі включення, сюжети, тексти, що чіпляють, сценарії, інформаційні блоки програм. За досить короткий термін ми обговорили практично всі сучасні техніки, якими користуються ЗМІ сьогодні. Зосередились на звичайних людських історіях, бо майже всі теми розповідають нині через героїв. Як зрозуміти, що зачепить вашу авдиторію? Про що і як говорити з глядачами та читачами? Як балансувати між журналістикою та особистим життям? Усе це було у фокусі нашої уваги. І нам вдалося з цим розібратися», — прокоментував процес навчання гостьовий лектор Дмитро Тельпіс.

Опанувавши конкретний змістовий модуль дисципліни, студенти виконували творче завдання, — власний журналістський продукт у друкованому або аудіовізуальному форматі. Студенти набули нових корисних практичних навичок, які вони зможуть успішно застосовувати у своїй майбутній професійній діяльності. Вони залюбки поділилися своїми враженнями та отриманим досвідом.

«Цікаво було послухати від колишнього працівника телевезійного ЗМІ про роботу зсередини, дізнатися про нюанси роботи в студії, про людей, яких глядач не бачить, які працюють поза кадром, але їхня робота не менш важлива. З практичних занять я зрозуміла, як працює включка, якою повинна бути підводка, скільки часу приділяти на коментар спікера в сюжеті і як кут подачі матеріалу впливає на подальші висновки глядача, слухача або читача. Мені сподобалося створювати псевдовключення на парі. Гарна нагода поєднати імпровізацію та журналістські навички, оцінити збоку себе та інших колег», — поділилася враженнями Марія Осмакова, студентка 2 курсу .

«Одразу хочу зазначити, що ця дисципліна була дуже корисною і цікавою. Більшою мірою це заслуга викладача. Перше і найголовніше те, що ми нарешті розібралася зі складовими телевізійного сюжету, різновидами, драматургією та іншими особливостями створення. Крута практична навичка, яку ми опрацьовували, це знімання включки. Коли потрібно постійно щось говорити в кадрі. Я і надалі продовжую виконувати вправу ”говорити п’ять хвилин про якийсь предмет”. Ще одна навичка пов’язана з підбором тем, після лекції та прочитання додаткової інформації. Я зрозуміла, що новини є повсюди, потрібно лише їх помічати і цікаво подавати, — прокоментувала Яна Остахова, студентка 2 курсу та додала: — Мені сподобалось, що кожне практичне ми виконували цікаві завдання. Наприклад, імітація включки. Це було дуже цікаво і не так легко, як здавалось на перший погляд. Сподобалось, що ми бачили конкретні приклади і аналізували їх. А найцікавіше було чути про реальний досвід викладача. Лише конкретні практичні поради».

А ось що розповів Владислав Кушнір, студент 2 курсу: «Ця дисципліна — це про такий дуже, скажімо, нестандартний підхід до навчання. Ми багато обговорювали практичні питання. Наша група навчалася аналізувати продукти телевізійної журналістики, розглядала БЗ (відео без звуку), начитку синхрону тощо. Тобто такі конкретні моменти, які допоможуть нам у майбутньому успішно працювати на телебаченні. Особисто мені сподобався аналіз журналістських матеріалів. Ми детально аналізували цілий випуск ”Радіо Свободи”, що вийшов уже під час війни. Зосереджувалися на кадрах, які можуть вплинути на весь ефір, розглядали порядок денний. На мою думку, саме це допомагає сформувати уявлення про те, як працює телевізійна журналістика і як потрібно працювати, аби випуск вийшов якісним».

Для формування більш розлогого уявлення про специфіку вивчення цього курсу, пропонуємо ознайомитись із прикладом підсумкової студентської роботи:

Вікторія Похільченко, Ярослава Фурсенко,

Денис Пелипський, Марина Філіппова,

пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram