Відкрита лекція декана факультету про можливості та перспективи сучасної журналістики

«Журналістика як амбітна пропозиція для креативного часу» — на таку тему відкриту лекцію провела Олена Іванова, декан факультету, професорка, медіаекспертка. Захід відбувся 27 квітня 2023 року на базі Наукової бібліотеки ОНУ імені І. І. Мечникова в змішаному форматі. Ця лекція пройшла в межах загальноуніверситетського проєкту «ОНУ імені І. І. Мечникова — формула Успіху» .

На початку заходу спікерка визначила кілька ідей-пропозицій для креативного класу, кожну з яких окреслила окремо. Перша важлива теза лекторки — про творчі зусилля. І тут вона закцентувала увагу аудиторії на індустрії 4.0 — новому підході до процедури виробництва, в основі якого лежить масова інтеграція інфотехнологій у промисловість.

«Креативний клас — це не лише ті, хто працює дизайнерами, є представниками модної індустрії, медійники, а це всі ті, хто мають творче начало, яке застосовують у своїй діяльності», — наголосила Олена Іванова. 

Не менш важливою ідеєю лекторки стало те, що журналістика просуває креативний клас. Адже медіа, на її переконання, активно працюють із таким класом, стежать за його життям та діями, а також залучають як героїв матеріалів, спікерів, коментаторів, ньюзмейкерів та інфлюенсерів. У контексті цієї тези Олена Іванова підкреслила: «Креативний клас — це медіаграмотна спільнота, яка здатна ефективно використовувати медіаконтент як креативний ресурс. Саме креативний клас може формувати своє бачення суспільних процесів, не потрапляючи в прицільний вплив медіатизованого суспільства та медіа як таких».

Окремо лекторка відзначила, що сучасна журналістика є специфічною галуззю, і для того, щоб знайти своє місце на ринку, їй потрібно орієнтуватися на аудиторію. Ідеї про те, що потрібно створювати або «забороняти» в журналістиці, формуються завдяки запитам та поведінці споживачів на інформаційному ринку, оскільки це їхній попит, який визначає розвиток сучасної журналістики. У цьому й полягає ще одна з ідей — креативний клас стереже журналістику. «Саме ті медіа, які відповідають потребам креативного класу, найбільш успішні у залученні аудиторії. Однак, креативний клас не тільки підтримує певний контент, але й запобігає зловживанню в журналістиці шляхом відстоювання своїх інтересів та підтримки певних проектів. Він може запобігти публікації замовного контенту та інших проблем, які можуть підірвати довіру до журналістики», — відзначила спікерка.

Журналістика — це не лише професія, а й спосіб життя, який дозволяє втілювати свої творчі ідеї та допомагає розвиватися як професіоналу, а в сучасному світі, де цифрові технології диктують свої закони, сфера медіа залишається важливим інструментом передачі інформації та формування думок. Тож наостанок Олена Іванова відзначила важливість професійної підготовки журналістів та зауважила, що на факультеті журналістики, реклами та видавничої справи вчать усім трендам сучасної журналістики, допомагають розвинути свої творчі здібності та використовувати їх у своїй професійній діяльності. 

Зауважимо, що над візуальним оформленням цієї лекції професорка Олена Іванова працювала спільно зі студентом 3 курсу Тимофієм Мельниковим. Це була справжня глибока співпраця, яка забезпечила такий якісний результат.

Рекомендуємо переглянути відеозапис цієї лекції, який було підготовлено командою проєкту «ОНУ імені І. І. Мечникова — формула Успіху» .

Наталія Сатанівська, Дінара Алибейлі,

пресслужба факультету

Фото: Ірина Пилипейко 

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram