Зміна парадигми: використання ШІ для покращення освіти

Університет це місце, де знання об’єднуються з інноваціями. Університети по всьому світу постійно шукають способи покращити якість навчання та зробити процес освіти більш доступним та ефективним. Однією з інновацій, яка активно впроваджується у вищу освіту, є використання штучного інтелекту (далі ШІ) як помічника. Саме ця тема стала центральною в моїх дослідженнях під час навчання за програмою мобільності в Туреччині.

Подорож у майбутнє: вплив ШІ на вищу освіту

Університет, де я навчалася за програмою мобільності, розташований у Сівасі, Туреччина, і він був одним із перших в країні, який вирішив запровадити ШІ в навчальний процес. Ця технологія використовувалася для покращення навчання, а також для сприяння індивідуальному підходу до студентів.

Серед переваг для навчання ШІ надає:

  • Персоналізоване навчання: Однією з основних областей використання ШІ було створення персоналізованих навчальних програм для студентів. За допомогою аналізу результатів тестів та інших даних ШІ розробляв індивідуальні плани навчання для кожного студента. Це дозволяло студентам зосередитися на своїх слабких сторонах та швидше засвоювати матеріал.
  • Допоміжні матеріали: ШІ надавав додаткові навчальні матеріали, рекомендуючи студентам відповідні книги, статті, відео та інші ресурси. Це допомагало студентам розширювати свої знання та розуміння предмета.
  • Моніторинг прогресу: ШІ активно відстежував прогрес студентів, включно з їхніми результатами на тестах і завданнях. Викладачі мали можливість переглядати цю інформацію й аналізувати, як студенти впоралися з матеріалом.
  • Співпраця та обговорення: ШІ сприяв співпраці між студентами та викладачами. Він створював форуми та чати для обговорення навчальних питань та сприяв взаємодії між студентами й викладачами навіть під час дистанційного навчання.
  • Оцінювання навчання: ШІ також допомагав викладачам оцінювати навчання студентів. Він надавав аналітику та статистику щодо успішності студентів і дозволяв вчителям належним чином реагувати на індивідуальні потреби студентів.

Голос експертів: викладачі та студенти про ШІ

Для глибшого розуміння впливу ШІ на вищу освіту я зробила опитування серед викладачів та студентів Сіваського Республіканського Університету. Викладачі підкреслюють, що ШІ робить їхню роботу більш ефективною, розширюючи можливості дистанційного навчання.

Мустафа Демір, викладач математики:

«ШІ зробив мою роботу продуктивнішою. Тепер я можу зосередитися на більш складних аспектах предмета, а ШІ відповідає за повсякденні завдання та автоматизацію певних процесів. Мої студенти також стали більш активними в навчанні, оскільки ШІ надає їм інтерактивні можливості для вивчення матеріалу».

Саніє Інан, викладач фізики:

«ШІ, дійсно, змінив наш підхід до навчання. Він не лише автоматизує деякі процеси, але й створює сприятливе інтелектуальне середовище. Мої студенти більше цінують роботу над завданнями, і це чудово впливає на їх розвиток як майбутніх фахівців».

Студенти також поділилися позитивними враженнями:

Гізем Кібар, студентка факультету медицини:

«ШІ в медичному навчанні – це справжній прорив. Він допомагає нам вивчати анатомію та фізіологію на реальних клінічних кейсах, що робить навчання більш практичним та захопливим. Я більше не відчуваю, що просто запам’ятовую факти, а навчаюся застосовувати свої знання».

Мітат Гюлмез, студент факультету економіки:

«Я був скептично налаштований щодо ШІ спочатку, але коли почав використовувати його, мої страхи розчинилися. ШІ допомагає мені зрозуміти складні економічні концепції та адаптувати навчання під свої потреби. Він не спонукає до списування, а навпаки, робить навчання більш цікавим і ефективним».

Студенти зауважили, що ШІ допомагає зменшити стрес, пов’язаний з навчанням, оскільки він створює зручний індивідуальний графік та надає доступ до навчальних ресурсів 24/7.

Головні стереотипи щодо використання ШІ в освіті

Одним із найпоширеніших стереотипів, який існує щодо використання штучного інтелекту (ШІ) в освіті, є переконання, що студенти бездумно використовуватимуть цю технологію для списування та обходу навчальних завдань. Проте цей страх не відповідає дійсності. Використання ШІ в освіті спрямоване на розвиток критичного мислення та навичок аналізу, а не на спрощення навчання, бо навіть щоб отримати гарну та структуровану відповідь на свої запитання, треба докласти неабияких зусиль. Замість того, щоб спонукати до списування, ШІ надає студентам можливість зосередитися на розвитку навичок, які є важливими в сучасному світі, як-от проблемне мислення, критичний аналіз та рішення складних завдань. Він може надавати додаткові матеріали для самостійного вивчення, допомагати в засвоєнні складних концепцій та створювати стимули для саморозвитку.

Використання ШІ в Україні: шляхи реалізації

Після вивчення досвіду використання штучного інтелекту в освіті за кордоном розгляньмо, які кроки можуть бути здійснені в Україні для успішної реалізації цієї інновації:

  • Підготовка викладачів: першим кроком є підготовка викладачів до роботи з ШІ. Це передбачає засвоєння вчителями використання цих технологій в навчальному процесі та розуміння їхніх переваг.
  • Розробка програм: українські університети можуть активно розробляти навчальні програми, які містять ШІ. Це може охоплювати різні предмети та факультети, від технічних дисциплін до гуманітарних наук.
  • Створення платформ і ресурсів: українські університети разом зі стартапами та ІТ-компаніями, можуть спільно створити платформи та ресурси, які дозволять ефективно використовувати ШІ в навчальному процесі.
  • Підтримка студентів: студенти можуть отримувати належну підтримку та навчатися використовувати ШІ для свого особистого й академічного розвитку. Спосіб використання інструментів ШІ та розуміння їхнього значення має стати важливою частиною їхньої освіти.
  • Співпраця зі світовими лідерами: Україна може встановити партнерство зі світовими лідерами в області ШІ для обміну досвідом та використання найкращих практик.

Використання ШІ в освітньому процесі – це не просто модний тренд, але й практична інновація, яка може покращити навчання та зробити його більш доступним. Україна може піти шляхом Туреччини й зробити використання ШІ в освіті доступним та ефективним для всіх українських студентів і викладачів.

Катерина Гонтар

Редакція «Візаві»

Фото: cumhuriyet.edu.tr/

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram