Проводь час з користю – займайся саморозвитком!

Під час дистанційного навчання студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи встигають не тільки здавати свої роботи вчасно, а ще й займатися саморозвитком. 

В Україні, як і у всьому світі понад рік навчальні заклади проводять заняття дистанційно, однак така форма навчання вже давно практикується освітніми платформами у різних країнах. Наприклад, серед іноземних платформ популярністю користується Coursera, вона пропонує програми від провідних університетів світу й від глобальних компаній (Google, IBM та інших). В Україні ж найвідомішими є EdEra та Prometheus. Особливість цих платформ полягає в тому, що зареєстрований учасник має можливість обрати курс, пройти його безкоштовно й отримати іменний сертифікат по завершенню. 

Проєкт «EdEra» почав свою діяльність із запуску перших в Україні онлайн-курсів підготовки до ЗНО, а вже зараз вони роблять курси для вчителів, студентів, школярів та всіх, хто бажає вчитися й розвиватися. Prometheus був заснований у 2014 році, його головна мета – покращити рівень освіти в Україні. 

Рекомендуємо п’ять курсів для молодих журналістів та журналісток, які можна поєднати з основним навчанням в університеті.  

Prometheus:

Як писати про ЛГБТ: Курс для журналістів

Цей курс складається з восьми лекцій, які проводить журналістка і медіатренерка Михайлина Скорик. У середньому відеолекція триває від 7 до 10 хвилин, і увесь курс, враховуючи  тести, займе до двох годин. 

До плюсів курсу можна віднести наявність PDF-версії лекцій, список рекомендованої літератури та словник. Мінуси ж полягають у тому, що при проходженні не видається сертифікат, а в письмових завданнях відсутні посилання. В обговоренні зазначеного курсу учасники писали про ці недоліки, однак реакції так і не було від авторів. 

 Загалом курс більш ознайомчий, аніж практичний, оскільки розповідає історію ЛГБТ, допомагає розібратися із термінами та їх правильним застосуванням, розвінчує міфи про спільноту та наголошує на важливості об’єктивного висвітлення цієї теми. 

Для студентів нашого факультету цей курс буде корисним на парах з журналістської майстерності, особливо якщо треба висвітлювати теми, пов’язані із дискримінацією, ксенофобією та гомофобією. 

Практична соціологія для професіоналів медіа

Курс складається з 3 модулів, у кожному з яких 6 лекцій тривалістю від 4 до 10 хвилин. Загальний обсяг курсу: відеолекції разом із тестами складають  30 годин.

У курсі надаються відповіді на такі питання: як самостійно провести соціальне міні-дослідження; як працювати з даними соціологічних досліджень та з аудиторією. 

Найбільш корисним у цьому курсі для студентів будуть лекції щодо складання анкети для опитування та як працювати з Google Forms. А для більш досвідчених – рекомендації, як працювати із даними в передвиборчий період та як досліджувати аудиторію для розвитку власного медіа. 

Англійська для журналістів

Складається з 5 модулів (Unit), у кожному з яких від 3 до 5 підтем. Відеолекції короткі, до 5-7 хвилин. І хоча мова курсу англійська, спікери використовують слова рівня А1 (А2) й говорять чітко та повільно, до того ж додаються англійські субтитри.

Цей курс буде корисним для першокурсників, адже мова йде про журналістські стандарти, історію друкованої преси, телевізійної журналістики та Інтернет-медіа. Окрім відеолекцій, автори курсу підібрали статті та телесюжети, які потрібно проаналізувати та відповісти на питання після них. Також до кожного модуля додається словник із посиланням на сайт, де можна пограти з картками й опрацювати слова.

Під час проходження курсу можна не лише покращити свої знання з журналістики, а й потренуватися в написання текстів англійською мовою.

EdEra:

Онлайн-курс з економічної журналістики

Як писати про економіку без помилок?

Курс має 4 модулі, у кожному з яких є лекції, підсумкові завдання, глосарій та експертне інтерв’ю. У середньому відео тривають від 5 до 10 хвилин, і перегляд  всього курсу займає майже 5 годин. 

Лекції цього курсу присвячені моделі ринку, світовій економіці, макроекономіці, роботі з даними та фінансам. До кожної з підтем додається конспект лекцій та проміжні завдання, більшість з яких є практичними. 

Тут подають інтерв’ю з наступними експертами та експертками: Олена Білан  («Чому економічна журналістика важлива для української економіки?»); Олена Шкарпова («Фактчек: маніпулювати не можна перевірити»); Андрій Газін («Практична інструкція для початківців у журналістиці даних»); Тимофій Милованов («Блокчейн, біткоін та інший хайп»).

Цей курс радимо проходити під час занять з проблематики ЗМІ (економічної), особливо під час практичних робіт. Адже це допоможе не тільки підготуватися до пари, а ще й детальніше розібратися у питаннях з економіки та закріпити свої знання за допомогою тестових завдань. 

Фактчек: довіряй-перевіряй

Програма курсу складається з 4 модулів, у яких наявні лекції, конспекти до них, завдання та експертні інтерв’ю. Тривалість відео від 2 до 15 хвилин, загалом курс можна прослухати менше ніж за 4 години.

Лекції присвячені наступним питанням: що таке фейк і чому він небезпечний; як відрізнити правду від брехні, перевіряти контент та дані й знаходити експертів; і як пересвідчуватися в правдивості українських політиків та розуміти, що інформацією маніпулюють.

Експертні інтерв’ю проводили з Олександром Лінником  («Як стати фейкотворцем і до чого це може призвести?»); Тетяною Тищук  («Як працює держкомстат та чи варто йому довіряти?»); Саймоном Островським («Що таке якісна журналістика?»); Дмитром Кошовим («Очима корифея: як змінилася журналістика в Україні за останні 20 років»).

На нашому факультеті є предмети «must-have», тобто ті, без яких освітній процес був би неякісним. Із цим курсом так само, тому що без навичок фактчекінгу журналісту не вижити в безкрайньому морі неперевіреної інформації. Тому радимо починати саме з нього й у такий спосіб розвивати своє критичне мислення. 

Принципові відмінності.

Курси на Prometheus відрізняються від EdEra характером завдань та їх оцінюванням. Наприклад, у курсі «Практична соціологія для професіоналів медіа» підсумкові тести розроблені суто за лекційним матеріалом і можна двічі відправити відповіді на перевірку, а вже в модульному завданні «Онлайн-курсу з економічної журналістики» знання перевіряються питаннями як до лекцій, так і практичних занять. Можливість перевірити є тільки одна. 

Вибір курсів на EdEra значно менший, аніж на Prometheus – 75 проти 200+, однак курси на першій платформі безкоштовні, а на іншій як безкоштовні, так і платні. 

Також курси відрізняються комунікацією з учасниками: на EdEra можна заповнити форму зворотного зв’язку, тим самим залишивши відгук про освітній продукт; на Prometheus такого немає. 

Звичайно, окрім безкоштовних онлайн-курсів, бувають і платні, проте ці платформи іноді проводять безкоштовні лекції. Саме таку відвідала одна з наших викладачок – кандидат філологічних наук, доцент кафедри нових медіа та медіадизайну Пономаренко Тетяна Вікторівна.

«Цього року я була на онлайн-конференції з просування товарів та послуг в соціальних мережах «SMM Day», її проводили авторитетні спікери й вона була безкоштовною за умови попередньої реєстрації. Мінусів для себе я не побачила, оскільки інформація була актуальною й конкретною. Для студентів я б порекомендувала курси: Академія WebPromoExperts, Міжнародний Інститут Маркетингу (МІМ), Genius Marketing», – розповідає Тетяна Вікторівна про онлайн-лекції. 

Самі ж студенти другого курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи проходили на платформах ці та інші курси. Ось, наприклад, Бідна Вєроніка ознайомилися з курсами «Домедична допомога» та «Автостопомом по біології». Отримані знання використала для написання матеріалу з журналістської майстерності. Інша ж студентка Марія Новоселя проходила курс «Very Verified: онлайн-курс з медіаграмотності». Обрала його з тієї причини, аби дізнатися, як ефективно перевіряти інформацію на правдивість та точність. Марія ділиться своїми враженнями: «Мене приємно вразив курс, адже я дізналася не тільки про верифікацію, а й про різні маніпуляції та теорії. До того ж прокачала свою англійську, тому що була можливість проходити курс саме цією мовою. До речі, отримані знання я використовувала під час створювання власних матеріалів». 

Обидві студентки стверджують, що платформа зручна і їм подобається графічне оформлення відеолекцій, яке полегшує сприйняття та засвоєння матеріалу, через що вони рекомендують цю платформу для саморозвитку. 

Завдяки розвитку технологій та значним зусиллям інших людей маємо можливість займатися самоосвітою, не виходячи із дому. Тому, якщо у вас є вільний час, то візьміть до рук свій технічний пристрій, блокнот і ручку й починайте навчитися. 

Ольга Шукова, 
пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *