Студентська практика в умовах карантину

Традиційно, шостий навчальний семестр кожного студента факультету журналістики, реклами та видавничої справи розпочинається з навчально-виробничої практики. Про результативність та особливість  періоду практики в цьому році  далі. 

Цього року, навчально-виробничу практику проходили 45 студентів. З 22 лютого до 20 березня студенти-журналісти мали змогу попрацювати пліч-о-пліч з журналістами-професіоналами на різних підприємствах ЗМІ.  Газети, інформаційні агентства, телеканали, національна спілка журналістів та інтернет-видання – ті бази практики, де третьокурсники отримали перший досвід для подальших кроків у професії. Керівником практики на факультеті журналістики реклами та видавничої справи була заступник декана з виховної роботи, старший викладач кафедри періодичної преси та медіаредагування    Мороз Галина Дмитрівна.

Навчально-виробнича практика – корисний етап освітньої програми. У цей період студентам факультету надається відмінна можливість побачити, відчути на собі реальну журналістську роботу. 

«Журналістика належить до таких професій, в основі яких — творче начало, які тісно пов’язані з високим комунікативним рівнем особистості, здатністю вміло поєднувати у своїй діяльності теорію та практику. Практичний складник у роботі журналіста особливо важливий сьогодні, бо це шлях до його універсальності, спроможності працювати в складних умовах потужних інформаційних потоків. І саме та підготовка, яку наші студенти отримують під час проходження виробничої практики в ЗМІ, дає їм змогу відчути свої сили як журналістів-практиків, зрозуміти, як правильно поєднувати отримані в стінах університету теоретичні знання з практичною діяльністю. До того ж, гадаю, саме під час практики студенти мають можливість визначитися, з якою галуззю журналістики вони в майбутньому пов’яжуть своє життя»,  –  коментує Мороз Галина Дмитрівна, 

Усім відомо, з якими проблемами стикаються освітні заклади та підприємства через пандемію коронавірусу. Але не зважаючи на це, студенти факультету журналістики реклами та видавничої справи не залишилися без навчальної практики. Адаптуючись до нових умов, факультет та підприємства ЗМІ успішно забезпечили студентів практичними завданнями. 

«Зрозуміло, що проходження цьогорічних практик на нашому факультеті в цілому орієнтоване на карантинні умови, і це не може не вплинути на сам процес практичної підготовки. Цей процес відбувається в уже звичному, можна сказати, «рідному» для нас дистанційному режимі, який поширюється й на установи ЗМІ. Але він є не менш цікавим і корисним, аніж безпосередній контакт з працівниками одеських медіа, бо наразі виробив у комунікантів неоцінений досвід онлайнового обміну інформацією, який має свої переваги. Адже пандемія не вічна, а навички саме такого практичного спілкування із засобами масової інформації є серйозним надбанням, яке, без жодного сумніву, стане у пригоді в майбутній журналістській діяльності»,   –  розповідає Галина Дмитрівна. 

Навчально-виробнича практика передбачає співпрацю з підприємствами ЗМІ. Кожного року адміністрація факультету журналістики, реклами та виробничої справи встановлює співробітництво з керівниками газет, інформаційних агентств, телеканалів тощо, а під час самої практики адміністрація факультету підтримує зв’язок з базами практик задля поінформованості про роботу студентів. 

За словами керівника практики на факультеті,  така співпраця майже нічим не відрізняється від звичного проходження практики, окрім того, що з установами ЗМІ, у яких уведені карантинні обмеження, доводиться спілкуватися дистанційно. Але журналістські установи, як і раніше, із задоволенням відгукуються на прохання факультету взяти практикантів, маючи потребу в спілкуванні з молоддю та цінуючи саме наших студентів-журналістів як представників потужної школи журналістики Одеського регіону. 

Зазвичай періодичні видання, переважно газети, є традиційним місцем проходження практики.  Цього року студенти проходили практику в таких газетах, як «Чорноморські новини», «Моряк України», «Спостерігач», «Правозахисник Одещини».  Водночас  вони мали нагоду закріпити практичні навички роботи в інформаційних агентствах, як-от «Медіа-Інформ», «Контекст Причорномор’я», «Центр-Медіа», «Пушкінська», регіональних телеканалах, зокрема «ТВ Думская», «IT-3», «Репортер»,  інтернет-виданні «048» та Одеській національній спілці журналістів. Причому третьокурсники мали змогу самі обирати місце практики, чим були дуже задоволені. 

Студенти також стверджують, що  період навчально-виробничої практики є неабияк продуктивним. «Практика – це щось нове. В основному це те саме написання матеріалів, збір інформації тощо, але важливі деталі:  спілкування з професійним колективом, перечитування своїх помилок з критикою і просто атмосфера. Досвід корисний»,  відзначає Денис Бонк, який проходив практику в інформаційному агентстві «Центрмедіа».

Савельєва Дар’я, яка працювала в газеті «Правозахисник Одещини»,  розповідає: «Практика досить корисна хоча б тим, що дає можливість подивитися на роботу редакцій зсередини і зрозуміти, які навички дійсно стануть у нагоді та над чим треба попрацювати». 

Не зважаючи на особливості нової «карантинної» праці, студенти факультету журналістики, реклами та видавничої справи навіть за такий нетривалий термін отримали чимало потрібних навичок, дізналися багато нового, що буде корисним для них у подальших кроках у професії. Занурення в реальні умови праці, робота в колективі з журналістами-практиками, репортажі, зйомки – той досвід, який отримують студенти завдяки тому, що в програму факультету журналістки, реклами та видавничої справи входить навчально-виробнича практика на підприємствах ЗМІ.

пресслужба,
Валерія Мазур

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *