Вибіркові дисципліни: запорука професіоналізму майбутнього медійника

Вибіркові дисципліни мають велике значення для здобувачів освіти, оскільки вони дозволяють їм розширити свої знання та навички у цікавій для них галузі. Ми поспілкуватися зі студентами 4 курсу факультету журналістики, реклами та видавничої справи, аби дізнатися, що саме вони обрали цьогоріч. До обговорення доєднались і викладачі, які розповіли про важливість та специфіку викладання кожної з дисциплін.


Проблематика в сучасних ЗМІ: як правильно висвітлювати

Сучасному журналісту вкрай важливо вміти правильно висвітлювати будь-яку проблематику у своїх матеріалах. Саме цьому вчаться майбутні медійники під час опановування дисциплін «Проблематика ЗМІ: екологічна» та «Освітня проблематика в сучасних ЗМІ». Алла Коваленко, доцент кафедри періодичної преси та медіаредагування, прокоментувала: «Після опановування дисциплін студенти будуть вміти не тільки працювати з різноманітними джерелами інформації, а також створювати якісний контент на певну проблематику, керуючись розумінням потреб своєї аудиторії».

«Тема екології є і буде надзвичайно актуальною, доки ми живемо на цій планеті. Дисципліна «Проблематика ЗМІ: екологічна» допоможе мені сформувати компетенції необхідні для створення матеріалів на цю тематику»,   поділився думками Владислав Бебешко, студент 4 курсу. 

«Вивчення освітньої проблематики дозволяє мені краще розуміти та аналізувати актуальні питання в галузі освіти, створювати інформаційні продукти, які будуть корисні для різних аудиторій освітян.
Крім того, знання з цієї дисципліни допоможуть мені бути компетентною та обізнаною у вирішенні конфліктів та важливих питань в освітній галузі, оскільки я буду розуміти, як ЗМІ формують громадську думку та впливають на рішення влади», — прокоментувала Анастасія Чорноморець, студентка 4 курсу.

Написання матеріалів на релігійну тематику завжди було актуальним в Україні, саме цьому вчить дисципліна «Релігійне питання на сторінках преси України». Станіслав Овсієнко, доцент кафедри нових медіа та медіадизайну розповів: «Дисципліна спрямована на формування наступних професійних навичок, як вміння належно орієнтуватися у всеукраїнських релігійних процесах та реагувати на зміни, використовувати загальні уявлення про даний соціокультурний феномен у своїй професійній діяльності, знаходити експерта, до якого можна звернутися по коментар, творчо осмислювати матеріал з релігійної проблематики, обробляти інформацію та висловлювати свої думки на релігійні питання.»

«Основна користь цієї дисципліни полягає в тому, що по її завершенню ми зможемо краще оцінювати якість висвітлення релігійного питання в наших ЗМІ, а також прийти до певних висновків з приводу того, як можна її [ред. якість] покращити», — поділилася враженнями Ольга Гарбуз, студентка 4 курсу.

Українська держава в публічному просторі

«Вибіркова дисциліна “Публічна дипломатія та PR української держави в засобах масмедіа” безпосередньо пов’язана з просуванням нашої країни в ЗМІ, що є дуже актуальною темою під час повномасштабної війни», — зазначила Марина Ковальська, доцент кафедри періодичної преси та медіаредагування.

«На цій дисципліні я з’ясовую, як просувати Україну в публічному просторі, які наративи використовувати, як взаємодіяти з різними країнами, шукати спільний контекст, на який можна спиратися», — розповіла Дар’я Кристофович, студентка 4 курсу.


Українські медіа на Балканах: специфіка діяльності 

Чимало українських медіа працюють закордоном, значна їх кількість — на Балканському півострові. Опановуючи дисципліну «Українські медіа на Балканах: історія та сучасність», здобувачі мають змогу дізнатися про особливості функціонування ЗМІ у певних країнах. Євген Блінов, старший викладач кафедри періодичної преси та медіаредагування, розповів: «Аналітична робота — головний інструмент цієї вибіркової дисципліни. Студенти досліджують медіаконтент, здійснюють порівняльний аналіз інформаційної політики, різних ЗМІ, пишуть твори.Здобувачі вчаться орієнтуватися у медіасередовищі балканських країн, використовуючи при цьому сучасні методи роботи з іншомовними масивами інформації». Також він додав: «Міждисциплінарні зв’язки, притаманні цій вибірковій дисципліні, дозволяють створювати умови для постійного поглиблення знань та розширення кругозору здобувачів».

 «Хочу сказати, що я не шкодую про те, що вивчаю саме цю дисципліну, адже ми, як майбутні професіонали, маємо розуміти буквально всі аспекти роботи журналістів як в Україні, так і за кордоном та аудиторію української діаспори», — поділився враженнями Артур Гілка, студент 4 курсу.

Сучасна інформаційна агенція: особливості функціонування

Розуміння організації роботи агенції є гарантією успішної журналістської роботи в цій сфері, саме тому студентам була запропонована дисципліна «Агенційна журналістика». «У наш час вкрай важливо розуміти всі принципи агенційної журналістики. На парах студенти мають змогу дізнатися структуру різних інформаційних агентств, а також навчитися писати новини світового рівня будь-якого формату». — прокоментувала Аліна Задорожня, доцент кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій.

«Дисципліна дає розуміння що таке інформаційні агентства та в чому полягає їхня робота. Гадаю, що вона важливий саме у аспекті ознайомлення студентів з різновидом журналістської діяльності», — розповіла Ксенія Кулашкіна, студентка 4 курсу.

Пресслужба факультету бажає здобувачам освіти успіхів в опановуванні обраних дисциплін. Нехай впевненість у власних знаннях завжди буде з вами!

Ангеліна Годулян, Наталія Сатанівська, Дінара Алибейлі,

пресслужба факультету

Поділитися:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram